- Conducerea CNI a convocat o nouă întâlnire cu autoritățile din Prahova și Brașov, privind implementarea proiectului de modernizare a DJ102I Valea Doftanei – Brădet.
- Investiția se referă la o porțiune de peste 25 de kilometri, iar realizarea ei ar urma să asigure o alternativă la DN1 și DN1A.
- Valoarea contractului, semnat în luna martie, este de peste 400 de milioane de lei, lucrările urmând să fie executate de Construcții Erbașu.
DJ102I pornește din localitatea Câmpina, trece prin Plaiul Câmpinei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni, ajunge la limita administrativă a judeţului Brașov și se leagă cu DN1A la Șanțuri. Proiectul ar urma să transforme această rută într-o alternativă la DN1 și DN1A, cel puțin până la construirea autostrăzii Ploiești – Brașov. Lucrările propriu-zise vor începe în toamnă.
Proiectarea și lucrările propriu-zise vor dura patru ani
În cadrul ședinței care a avut loc marți, la sediul CNI, “a fost analizat stadiul implementării contractului, având în vedere că antreprenorul a depus documentaţiile necesare obţinerii avizelor, iar documentele aferente proiectului pentru autorizaţia de construire au fost înaintate supervizorului spre a fi analizate. În prezent se lucrează la proiectul tehnic de execuţie, astfel încât, potrivit conducerii CNI, Ordinul de Începere a Execuţiei Lucrărilor va putea fi emis în cursul lunii septembrie 2023. Demararea lucrărilor este condiţionată de îndeplinirea obligaţiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor afectate de investiţie. În acest context, s-a convenit necesitatea finalizării coridorului de expropriere la nivel de proiect tehnic, astfel încât documentele să corespundă întru totul cu realitatea din teren, iar apoi să se treacă la realizarea exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor necesare construirii drumului interjudeţean”, după cum a anunțat Consiliul Județean Prahova.
Autoritățile din județul vecin au propus și ca serviciile de proiectare poduri tehnologice şi rute ocolitoare, care iniţial erau în responsabilitatea celor două administraţii judeţene, să fie contractate şi implementate de CNI, finanţarea rămânând în sarcina consiliilor judeţene Braşov şi Prahova. De asemenea, au fost discutate responsabilităţile părţilor în ceea ce priveşte relocarea reţelelor de utilităţi, în cazul în care acest lucru va fi necesar în cursul implementării proiectului.
Citiți și: CONSTRUCȚII ERBAȘU REABILITEAZĂ DJ102I, VALEA DOFTANEI – BRĂDET
Valoarea contractului pentru modernizarea DJ102I, semnat la începutul lunii martie, este de 405,4 milioane de lei. Finanțarea este asigurată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Programul național de construcții de interes public sau social derulat de CNI SA, iar judeţele Prahova şi Brașov au în responsabilităţi finanţarea din venituri proprii a lucrărilor neeligibile prin program, de aproape 26 de milioane de lei.
Durata contractului este de 108 luni, din care șase pentru proiectare, 42 de luni pentru execuție lucrări. Restul de 60 de luni reprezintă perioada de garanție de bună execuție a lucrărilor.
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- TikTok Actualitatea Prahoveană