Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: APH Cultural

 


În ciuda faptului că spectacolul orchestrei simfonice a Filarmonicii s-a desfăşurat miercuri, 3 decembrie 2008, şi nu joi, aşa cum se întâmplă de obicei, sala Casei de Cultură a Sindicatelor, prea mare şi, în multe privinţe, improprie pentru susţinerea unor astfel de concerte, a fost plină. Desigur, este un fapt îmbucurător pentru organizatori, cu atât mai mult cu cât publicul a fost format din tineri şi mai puţin tineri, din obişnuiţii concertelor simfonice şi din persoane mai puţin iubitoare ale genului. Atracţia acestor oameni atât de diferiţi în Sala Sindicatelor a constituit-o numele marelui actor, invitat în calitate de povestitor, FLORIN PIERSIC.


Partaşi la tragedia unui anti-erou nordic


Despre performanţele acestui „monstru sacru” al scenei şi ecranului românesc nu are rost să amintesc. Sunt cunoscute şi disecate de toţi criticii de teatru şi film în sutele de articole apărute de-a lungul celor peste 50 de ani de carieră ai marelui actor. Ceea ce, însă, consider obligatoriu de subliniat şi ar trebui să constituie un exemplu de urmat de către toţi artiştii - indiferent de ce domeniu al artei le este propriu: teatru, literatură, arte plastice sau muzică - este modul în care FLORIN PIESIC ştie să pregătească sala, publicul (nu întotdeauna avizat), atmosfera a ceea ce va urma. De această dată, sarcina actorului a fost grea, pentru că eroul dramei lui Ibsen, ale cărui isprăvi urma să le istorisească, Peer Gynt, este, practic, un anti-erou, povestea este tristă, mohorâtă, caracteristică spiritului nordic. Or, publicul dorea să-l vadă pe FLORIN PIERSIC, întruparea atâtor personaje pozitive, luminoase. Având un ascuţit „simţ al sălii”, pe de o parte, şi un deosebit har de povestitor, marele artist a ştiut să capteze atenţia, să-i facă pe toţi părtaşi la tragedia lui Peer Gynt, în cadrul unui adevărat recital actoricesc, pentru ca, la sfârşit, când aplauzele nu mai conteneau, să destindă atmosfera cu câteva vorbe, cu zâmbetu-i inconfundabil, cu acea căldură sufletească şi dăruire demne de un Mare Maestru.
La acest succes a contribuit şi orchestra simfonică a Filarmonicii care a fost „fundalul sonor” al povestirii. Viziunea interpretativă a dirijorului RADU POSTÄ‚VARU pentru suita „Peer Gynt” de E.Grieg a fost pe cât de bine realizată stilistic, pe atât de bine sincronizată cu textul interpretat de FLORIN PIERSIC.


Sensibilitatea lui Ionuţ Ştefănescu


Încă un fapt îmbucurător s-a petrecut săptămâna trecută pe scena Sălii Sindicatelor. În prima parte a spectacolului, flautistul IONUŢ ŞTEFÄ‚NESCU a prezentat publicului două lucrări concertante: Concertul pentru flaut şi orchestră de Carmen Petra-Basacopol şi partea a III-a din Concertul pentru flaut şi orchestră de Saverio Mercadante. Astfel, publicul meloman sau nu aflat în sală a intrat în atmosfera unui concert simfonic, pe de o parte, iar pe de altă parte, a avut ocazia să asculte două opusuri mai puţin cunoscute dedicate flautului acompaniat de orchestră. IONUŢ ŞTEFÄ‚NESCU a făcut dovada unor calităţi deosebite de instrumentist: sensibilitate, tehnică bine pusă la punct, sunet de calitate.
Pentru joi, 11 decembrie 2008, afişul Filarmonicii anunţă prezenţa la pupitrul dirijoral a tânărului PEDRO NEGRESCU. În program: Concertul pentru vioară şi orchestră de E. Elgar (solist VLAD HÄ‚RLAV-MAISTOROVICI) şi Simfonia a IV-a de P.I.Ceaikovski.

 

 

 

Back To Top