Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: APH Cultural

Sub egida Filarmonicii "Paul Constantinescu”, sala de spectacole a Casei de Cultură a Sindicatelor va găzdui joi, 5 februarie, reprezentaţia câtorva dintre lucrările unui tânăr compozitor ploieştean, plecat în urmă cu 5 ani în promiţătoarea Canadă - Marius Herea. Una dintre compoziţiile sale - Concertino pentru pian şi orchestră - va fi prezentată publicului ploieştean de pianista Lorena Eckell (Argentina) - foto.

Despre continuitatea muzicii sau arborele genealogic al unei arte


Marius Herea, absolvent al Conservatorului din Braşov, nu este un necunoscut pentru iubitorii de muzică clasică din urbea noastră. În 2004 (când tânărul muzician pleca în Canada, cu un gust amar după „nesecata Românie”, în care, după cum e „datina”, dacă n-ai „pile”, nu te afirmi) a avut loc, la Ploieşti, premiera „Simfoniei Renaşterii”, dirijată de Ovidiu Bălan, cel care, de altfel, va dirija şi concertul din această săptămână.
Muzica lui Marius Herea este, după cum ne-a mărturisit, o continuare a clasicismului şi romantismului. „Noutatea apare în cadrul unui context vechi. Dacă ai nega asta ar fi ca şi cum ţi-ai nega propria familie, nu? Fiecare este unic în felul lui, ca persoană, însă, în parte, este alcătuit din mamă, tată, bunici... Aşa este şi în muzică. Cum spunea şi Mozart: «Fiecare este fiul cuiva.»” Este vorba, aşadar, de un soi de arbore genealogic al muzicii, din care reiese, dincolo de înalte trăiri şi sensibilităţi, necesitatea de a continua căutarea înaintaşilor, reînnoind permanent „paşii” şi adaptând vechile obişnuinţe la unele accesibile noilor timpuri, dar nu mai puţin adevărate.


Iminenţa „scaunelor goale”


Momentul începerii propriei cariere muzicale în Canada a fost marcat, în cazul compozitorului ploieştean, de... greva Filarmonicii din Montreal - un protest care a durat trei ani, cauzat de prezenţa „scaunelor goale” la concerte (conflictul s-a rezolvat în final prin venirea dirijorului Kent Nagano în mijlocul grupului tulburat). Cu toate că artiştii canadieni susţin spectacole îndeosebi în New York ori Philadelphia, „goniţi” din propria ţară de „invazia de muzică asiatică”, după cum mărturiseşte M.H., muzicianul a avut şansa de a-şi prezenta lucrările nu numai pe continentul american, ci şi pe cel european, colaborând cu muzicieni din toată lumea.


„Nu asta se cere, asta li se dă!”


Artistul este de partea celor care-şi declară mâhnirea pricinuită de mediatizarea într-o proporţie copleşitoarea a unei pseudo-muzici, cu totul străină de artă, în defavoarea uneia cu adevărat expresive, care să reliefeze o nuanţă demnă şi veridică a condiţiei umane. Aşa cum susţine, mass-media are, în primul rând, mijloacele pentru a educa spiritul muzical. „De ce nu se vede la televizor mai des, pe un post public, un concert? Nu asta se cere, asta li se dă oamenilor!” Lipsa asta de responsabilitate este cauza principală a „scaunelelor goale” de care vorbeam mai devreme. „Scaune goale” care, de altfel, rămân lipsite şi de oameni şi de... conştiinţe!


La început a fost... „Competiţia”


În vederea reprezentării lucrărilor sale, Marius Herea a ales ca pianist o cunoscută muziciană argentiniană, Lorena Eckell, despre care mărturiseşte: „Partiturile scrise de mine sunt cântate mai bine de ea decât dacă le-aş fi cântat eu”.
Povestea apropierii dintre Lorena Eckell şi muzică este una chiar amuzantă: o copilă ascultă într-un film („The competition”) concertul nr. 3 semnat de Prokofiev. Urmare: „Eu vreau să devin pianistă!” Şi iată că astăzi este recunoscută ca având „un enorm talent şi un stil autentic” (F.M. Carrasquel, „Hispanoticias”). A cântat, ca solistă, alături de orchestre din Argentina, Spania, Peru, El Salvador, având alături dirijori ca J.M. Ulla, M. Maggiolo, T. Alvarez, V. Falkenmeyer, A. Espina, J.L. Maurtua, A. Duca. Pia Sebastiani, cunoscuta pianistă argentiniană afirma: „Lorena este o artistă cu o excelentă tehnică, o mare inventivitate şi foarte personală în interpretările ei”.


„Patru anotimpuri la Buenos Aires”


Cum aflăm de pe site-ul personal (www.lorenaeckell.com), pentru anul care abia a început, planurile Lorenei includ promovarea unui CD care cuprinde interpretări ale unor compozitori argentinieni (Astor Piazolla, Alberto Ginastera, Carlos Guastavino, Juan Jose Castro) şi, de asemenea, concertele ce vor fi susţinute în Argentina, România, Polonia, Peru, El Salvador.
La Ploieşti, pianista va interpreta, pe lângă lucrările semnate de Marius Herea (incluse în repertoriul permanent), „Patru anotimpuri la Buenos Aires” pentru pian şi orchestră de coarde de Astor Piazzolla.

Back To Top