Categorie: APH Cultural

Familia artistică Ghebaru Augustin şi Carmen (ambii licenţiaţi în arte plastice şi decorative - promoţia 1998, Institutul „Nicolae Grigorescu” Bucuresti) se ocupa - prin anii ' 90, în Romania - cu moda vestimentară la firma Casa Tiziano, ce le aparţinea celor doi soţi. Au prezentat în nouă ocazii, în faţa unui public cumpărător tânăr, mari colecţii, ultima la Casa Poporului, prezentă fiind şi Casa Regală Română.

Flamenco şi bulz ciobănesc

Sătuli de incovenientele fiscale de tip protecţionist, au renunţat la totul (sau la nimic, de fapt) şi s-au stabilit în Castellon de la Plana. Acolo au şi rămas, din 1999, propunând un nou concept de pizzerie, cu spaţiu galerie de artă. După această perioadă de căutări şi-au vândut „arta culinară”, trecând anul trecut la un alt proiect, şi anume la pictarea în stil bizantin a bisericii catolice Obispo Polanco din Terruel. Recent, în Castellon a fost organizată pentru prima dată în viaţa urbei un "pase de moda flamenco" (moda flamenco este tipică zonei provinciei Andaluzia). Graţie ideii colecţionarului de artă Miguel Angel Escamilla Gomez, familia Ghebaru a prezentat, mai mult ca un pariu, această colecţie de modă flamenco numită Sueño Flamenco (vis flamenco). "Doream să le dovedesc spaniolilor că putem să fim cel puţin egali cu ei în chestiuni care ţin de specificul lor, ba, uneori, mai buni. E ca şi cum ei ar trebui să ne demonstreze că sunt mai buni la făcutul micilor sau bulzului ciobănesc".


Ambiţii româneşti în capitala buleriei


Ghebarii au reuşit să strângă, într-un timp record, peste 500 de spectatori, care le-au cerut autografe sau chiar au cumpărat, până la ultima creaţie, cele 30 de produse "rumañole flamenco”... Cele 16 fete care au prezentat colecţia (10 românce, cinci spaniole şi o cubaneză) au fost aclamate la scenă deschisă de un public tânăr spaniol. Familia Ghebaru şi-a mai propus următorul pariu: să prezinte, cât de curând, chiar în Sevilla, capitala buleriei şi a flamenco-ului autentic, o colecţie, ştiind că acolo pretenţiile sunt foarte mari, dar şi faptul că o rochie poate fi vândută... cu peste 3000 de euro.

 

 

 

 

 

Back To Top