Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Dezvăluiri

sobolanNicoleta Crăciunoiu, directorul economic al Primăriei Ploiești, poate fi bănuită de rea intenție sau de superficialitate, însă în nici un caz de prostie, domnișoara director fiind o domnișoară respectabilă și pregătită din punct de vedere profesional. Nu, nu sunt porc, însă voi deveni pe măsură ce vă voi explica cum de s-a ajuns ca în Ploiești, de câteva luni de zile, să ne alerge șobolanii și alte lighioane prin oraș. Fapt care mă scoate serios din sărite, că am copil mic acasă. Și pisică, e drept. Însă doar una și preferă numai Whiskas.

Sebastian Ignat
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

„Directorul economic al Primăriei Ploiești, Nicoleta Crăciunoiu, a refuzat să își pună viza CFPP pe facturile emise de Coral deoarece valoarea contractului de 10 milioane de lei, încheiat în 2010, a fost depășită de aproape trei ori!" - știrea asta a circulat în toată presa prahoveană, toți jurnaliștii preluând, cu ochii holbați și fără întrebări suplimentare, nenorocirea aruncată de șefa Direcției Economice din PMP.

Urmarea este că firma are de încasat aproximativ un milion de lei restanțe pe serviciile prestate și facturate către Primăria Ploiești, conform contractului - bani pe care instituția nu îi plătește, chiar dacă sunt prevăzuți în buget. Dacă pe Coral o paște incapacitatea de plată, pe ploieștean, însă, îl pândește șobolanul la colț de stradă, sau vreun țânțar nedezinsectat, ambele lighioane purtând boli mult mai grave pentru contribuabili decât falimentul unei firme. Pentru că, în Ploiești, nu se mai prestează servicii de dezinsecție și deratizare, societatea aflându-se în imposibilitatea să-și mai desfășoare activitatea.

De ce nu se plătesc banii? Fiindcă directorul economic din Primăria Ploiești spune că valoarea contractului s-a depășit de aproape trei ori.

Ceea ce este o minciună, prin omisiune. Pentru că:

coral ctr ctrval anualaSC Coral Impex SRL a încheiat cu Primăria Ploiești, în 2010, un contract de delegare a gestiunii / concesiune pentru servicii de dezinsecție, deratizare și dezinfecție cu o valoare ESTIMATĂ de 10 milioane de lei.

Cuvântul ăsta probabil i-a scăpat doamnei director economic din discursul public.

Fiind un cuvânt de care, personal, m-am atașat foarte mult, vreau să vă împărtășesc și vouă experiența mea intensă cu acest cuvânt: pentru că un contract de concesiune / delegare de gestiune - servicii nu are valoare prestabilită.

Estimarea din contract este făcută cu un scop precis: pentru a veni tocmai în sprijinul beneficiarului care, la momentul achiziției, poate împărți în anexele de tarif, pe ani și lucrări serviciile, astfel încât să obțină de la viitorul prestator un tarif-cadru avantajos. A se înțelege mic. De la estimarea asta pleacă, de fapt, lista tarifară pentru serviciile prestate pe parcursul contractului.

Rolul valorii „estimate" într-un contract de concesiune de servicii se termină aici. Mai departe, intră tarifele pe fiecare lucrare în parte, stipulate în contract, care se facturează în funcție de cantitatea serviciului prestat. Astea nu mai sunt estimate, ci fixe – nu le poate păcăli nimeni, prestându-se în funcție de necesitățile apărute, putând fi modificate numai de Consiliul Local. Apropo, la Ploiești nu a mai fost cazul din 2012.

Așadar, un contract de concesiune servicii nu este ca unul de asfaltare pentru o stradă. Știi, de la început, că ai un km, facturezi și gata. La servicii de genul deratizării sau dezinfecției, câinii morți pot oscila pe asfalt de la lună la alta, la fel ca și țânțarii sau șobolanii. Nu poți să știi ce epidemii apar în cinci ani, sau cât se înmulțesc rozătoarele. Așadar, estimarea pe câini morți sau șobolani prinși pe un parcurs contractual de cinci ani nu poate fi făcută decât din burtă. Sau pix, mai bine zis.

De exemplu, dacă doamna Crăciunoiu

primește de la Coral în luna martie 2010 o factură din care reiese că s-au lichidat 10 șobolani (preț X 10 buc. Mickey Mouse + TVA = Total), este foarte posibil ca în lunile sau anii următori Coralul să prindă, lunar, 200 de șobolani, doamna Crăciunoiu primind la avizare o factură - Preț per șobolan X 200 buc X TVA = Total.
Firește că, după cum sunt convins că acum a înțeles și doamna Crăciunoiu, să alergi într-o lună 10 șobolani costă mai puțin decât să alergi 200 în altă lună, de unde și imposibilitatea de a pune o valoarea fixă a unui contract de delegare/concesiune servicii pe cinci ani.

Adică, doamna Crăciunoiu, cu riscul de a deveni sâcâitor, dacă valoarea estimată a fost de zece milioane, iar operatorul a facturat 27, însă în Ploiești prindea cu pliciul țânțari de 50 de milioane, să zicem, putea să factureze 50, că era perfect legal, indiferent de „estimarea" contractuală.

coral ctr suprafete modificate anualÎncă o chestiune, stimată doamnă Crăciunoiu, că nu vreau să deranjez prea mult:

Absurditatea declarației legată de depășirea contractului cadru de 10 milioane rezultă și dintr-un calcul de grădiniță.
Coral are repartizați în Ploiești, pentru activități de deratizare, dezinsecție, dezinfecție peste o sută de oameni.
Dacă acest contract de delegare de gestiune se împarte în cinci ani, rezultă că pe an ar fi 2 milioane lei noi de cheltuit pentru activitate, potrivit calculelor șefei economice din PMP.
Însă, la 100 de salarii minime pe economie (1250 lei) plus impozitele la salarii, nemaipunând la socoteală sporurile angajaților, consumul de substanțe pentru desfășurarea activității, combustibil pentru automobile, etc, rezultă că societatea ar fi trebui să muncească gratis. Fiindcă 2 milioane reprezintă, pe an, doar costurile firmei cu angajații. Plus că nu toată lumea, în România, lucrează pe minimul pe economie, exemplu elocvent în acest caz fiind chiar distinsa doamnă Nicoleta Crăciunoiu, să spunem.

Îndrăznesc și niște citate din contract:

„Prețul contractului va fi stabilit anual prin hotărâre de consiliu local (...) Prin prețul contractului se înțelege contravaloarea anuală a serviciilor prestate pe domeniul public". Adică contractul cadru, din care am citat, e pe cinci ani, însă tarifele se negociază anual.

„Suprafețele se pot modifica anual și în raport de evoluția suprafețelor zonelor de intravilan" – tot din contract.

adresa anap coralSurpriză: Agențiile statului o contrazic și ele pe doamna Crăciunoiu

După ce a studiat contractul, Agenția Națională pentru Achiziții Publice o contrazice pe doamna Crăciunoiu astfel:

„Apreciem că depășirea valorii contractului de concesiune pentru activitățile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare și colectare, transport și neutralizare cadavre de animale de pe domeniul public ESTE ÎNTEMEIATĂ și se justifică în temeiul unor prevederi a căror posibilitate de aplicare A FOST PREVĂZUTĂ ÎNCĂ DE LA ÎNCEPUT ATÂT ÎN DOCUMENTAȚIA DE ATRIBUIRE, CÂT ȘI ÎN CONTRACTUL ÎNCHEIAT, o astfel de modificare NEADUCÂND ATINGERE PREVEDERILOR LEGALE ÎN BAZA CĂRORA A FOST ATRIBUIT CONTRACTUL RESPECTIV" – Ministerul Finanțelor Publice / Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ref. Contract Coral – Primăria Ploiești)".

Ultima veste proastă

Și, pentru că v-am întristat complet, voi explica și de ce Primăria Ploiești nu poate să vină cu un alt contract de dezinsecție/dezinfecție/deratizare prin achiziție directă, din moment ce este altul, cu Coral, în vigoare.

„Primăria Ploiești va demara procedura de achiziție a serviciilor de dezinsecție și deratizare, a anunțat primarul Adrian Dobre în cadrul unei întâlniri cu presa organizată joi, 28 iulie 2016. Edilul municipiului Ploiești speră ca procedura de achiziție să fie finalizată în termen de 30 de zile, acesta declarând că problema trebuie rezolvată înainte de începerea anului școlar" – articol Actualitatea Prahoveană din 28 iulie 2016.

De ce vrea Primăria să facă o achiziție nouă, din moment ce are contract în vigoare cu Coral exact pentru aceste servicii? Pentru că societatea nu mai poate lucra, fiindcă nu își primește banii restanți de la primărie.

Citiți aici:

„În cazul în care părțile nu convin asupra prelungirii acestuia (contractului – n.r.), trebuie să țineți cont de dispozițiile legale specifice în materie (...) în forma existentă la momentul încheierii contractului de delegare a gestiunii, potrivit principiului de drept tempus regit actum. (...) Atâta timp cât un contract este în vigoare, acesta se execută, își produce efectele prin acordul părților până la expirare, cu posibilitatea prelungirii acestuia în condițiile menționate mai sus, dar nu mai mult de data finalizării procedurii de achiziție publică și încheierii noului contract de delegare a gestiunii" – adresă ANRSC către Primăria Ploiești.

Și aici:

„Durata contractului se prelungește, începând cu data de 17.08.2015, până la finalizarea procedurilor de achiziție publică și încheierea noilor contracte de delegare a gestiunii pentru toate activitățile (...)" – act adițional la contract trecut prin Consiliul local Ploiești.

Și aici:

„Obligațiile părților/b) Să nu îl tulbure pe concesionar în exercițiul drepturilor rezultate din prezentul contract de delegare" – Sursa: Contract Coral – Primăria Municipiului Ploiești.

Asta cu tulburatul m-a tulburat rău. Nu însă și pe reprezentanții Direcției Economice din Primăria Ploiești, fiindcă dacă municipalitatea pierde un proces cu Coral, nu plătește Nicoleta Crăciunoiu despăgubirile, ci tot cetățeanul contribuabil. Dânsa poate să stea liniștită, eventual să și răspundă în doi peri la întrebarea „De ce nu puneți viza de control?": „Pentru că așa am simțit eu". Tehnic răspunsul, nu? Pe mine, unul, m-a surprins concizia doamnei.

Sebastian Ignat

adresa anrsc 1 coral
adresa anrsc 2 coral
durata contract coral
ctr coral pmp

coral durata ctr

Back To Top