Categorie: Economic

taxa pe stalpPremierul Victor Ponta a declarat, astăzi, că în urma discuţiilor avute cu ministrul de Finanţe, Ioana Petrescu, au fost găsite resurse pentru reducerea taxei pe stâlp, de la 1,5% la 1%. Banii nu mai ajung la bugetul central, ci vor fi puși la dispoziția autorităților locale.

În opinia prim-ministrului, veniturile colectate vor intra în bugetul autorităţilor locale, întrucât aşa vor avea „şanse mai mari de dezvoltare", în condiţiile în care „banii autorităţilor locale înseamnă canalizare, ape, drumuri, şcoli", titrează realitatea.net.

Iniţial, sumele ar fi fost direcționate către autostrăzi, apoi pentru a acoperi reducerea CAS cu 5 puncte procentale (de la 20,8% la 15,8%).

Alimentarea bugetelor locale din taxa de stâp vine în contextul în care, cu nici trei luni înainte de prezidenţiale, Guvernul a decis amnistia fiscală pentru pensionarii şi mamele care au încasat bani în plus de la stat deşi nu aveau dreptul, iar parlamentul i-a pus pe listă şi pe bugetari, relatează gândul.info.

„Vreau să vă anunţ că Senatul a aprobat atât legea de reducere a CAS, cât şi amnistia fiscală faţă de pensionari, mame şi profesori. Vreau să anunţ public, pentru că am avut o discuţie cu doamna ministru Petrescu, că taxa pe construcţii speciale putem să ne permitem să o reducem, de la 1,5% la 1% şi toate veniturile să fie colectate şi să intre în bugetele autorităţilor locale. Când au de această prostie să nu mai dăm bani la primari. (...) Banii pentru primari nu sunt pentru primari, sunt pentru cei care locuiesc în oraşe, comune", a spus Ponta înaintea şedinţei de guvern, fără a anunţa un termen de la care măsura va intra în vigoare.

Guvernul estima iniţial pentru acest an încasări din taxa de stâlp de 500 de milioane de lei, însă acestea vor fi în realitate de 1,5 miliarde de lei. Pe primul semestru, taxa pe construcţii speciale a adus la buget suma de 751 de milioane de lei.

Consiliul Fiscal a atras atenţia că plusul de încasări din „taxa pe stâlp" a fost deja consumat în acest an prin amânarea cu trei luni a implementării accizei suplimentare la carburanţi, precum şi prin decizia de restituire a unei părţi din aceasta către marii transportatori.

Plata taxei pe construcţii speciale se face în două rate egale, pe 25 mai şi pe 25 septembrie.

Introducerea taxei pe stâlp a fost, alături de creşterea accizelor la carburanţi, unul dintre principalele argumente ale autorităţilor române în negocierile cu FMI şi CE pentru ca instituţiile internaţionale să accepte creşterea cheltuielilor bugetare pentru acest an, mai relatează gândul.info.

 

Back To Top