Administrația publică își oferă serviciile și în mediul online, unde cetățenii pot face programări, se pot informa cu privire la procedurile birocratice și își pot plăti contribuțiile, economisind astfel din timpul și cheltuielile aferente unei deplasări până la ghișeele fizice. Dar cum găsim aceste servicii? Harta on-line a serviciilor electronice din județul Prahova reprezintă punctul de acces către resursele digitale adresate comunității prahovene.
Administrația publică își oferă serviciile și în mediul online, unde cetățenii pot face programări, se pot informa cu privire la procedurile birocratice și își pot plăti contribuțiile, economisind astfel din timpul și cheltuielile aferente unei deplasări până la ghișeele fizice. Dar cum găsim aceste servicii? Harta on-line a serviciilor electronice din județul Prahova reprezintă punctul de acces către resursele digitale adresate comunității prahovene.
Asociația GO-AHEAD a dezvoltat harta facilităților digitale disponibile în județul Prahova, în cadrul proiectului „Dezvoltarea Inteligenței Digitale pentru o Cetățenie Activă”. Harta include informații referitoare la facilitățile și serviciile online furnizate de Consiliul Județean Prahova și de primăriile din județ. Prin intermediul acestei hărți, orice cetățean prahovean poate avea acces la serviciile digitale furnizate de primăria din localitatea lui.
Harta este găzduită la adresa: www.cjph.infodigital.ro și este accesibilă în formatul unui portal web în care sunt prezentate tipurile de servicii electronice oferite de către Consiliul Județean Prahova și primăriile din județ. Accesul se poate face de pe orice tip de dispozitiv, laptop, tabletă, telefon mobil, și este facil de asemenea și pentru persoanele cu deficiențe de vedere. Prin intermediul hărții se facilitează comunicarea dintre cetățenii prahoveni și autoritățile locale din județ. Portalul va putea fi constant actualizat pe măsură ce vor fi disponibile servicii digitale noi pentru cetățenii județului.
Cum funcționează harta?
Harta operează ca un agregator de servicii digitale. Prin utilizarea a două filtre, „căutare după tipul de serviciu public” sau „căutare după denumirea localității”, ne vor fi afișate atât informațiile de care avem nevoie cât și o hartă care ne indică, prin intermediul unui pin, locația primăriilor din județul Prahova. Pe prima pagină se mai găsesc și informații suplimentare referitoare la:
Harta serviciilor digitale - Harta permite cetățenilor din județul Prahova să afle informații și să acceseze diverse tipuri de servicii electronice puse la dispoziție de către autoritățile publice, locale și centrale.
Servicii digitale - Creșterea gradului de utilizare a serviciilor online se va reflectă într-o comunicare mai eficientă și transparentă între cetățeni și reprezentanții administrației locale și centrale.
Cetățenia digitală - Cetățenia digitală este capacitatea de a accesa în siguranță și în mod responsabil Internetul și alte tehnologiile digitale, pentru a participa în mod responsabil la activități sociale și civice.
Cetățenia activă - Cetățenia activă are la bază unul din principiile fundamentale ale democrației, și anume dreptul (și responsabilitatea) cetățenilor de a decide și de a se implică în acțiunile statului. Harta oferă de asemenea informații despre proiectul „Dezvoltarea inteligenței digitale pentru o cetățenie activă”.
Care servicii sunt deja prezente pe hartă?
În acest moment, Harta facilităților digitale disponibile cetățenilor județului Prahova afișează informații cu privire la 10 categorii de servicii digitale: asistență socială, audiențe, autorizări, cetățenie activă, evidența populației, formulare electronice, petiții, registratură, taxe și impozite, urbanism. Pentru a afla informații detaliate despre aceste servicii și modalitatea de a le folosi, utilizatorii au la dispoziție 2 modalități de căutare: utilizarea directă a barei de căutare din pagină principală, sau accesarea serviciilor prin butonul „servicii” disponibil în bara de meniu a hărții. Ambele metode de căutare au la bază fie un filtru de căutare, fie lista cu denumirile serviciilor. Pe harta județului se regăsesc pin-uri de culoare roșie, care ne indică, în funcție de adresa fizică a instituției, localizarea pe hartă a serviciului selectat. În varianta actuală a hărții facilităților digitale au fost incluse peste 340 de servicii publice digitale, care se regăsesc în tabel, alături de informații precum: localitatea unde sunt disponibile, categoria de serviciu, link-ul web aferent instituției publice și un buton de detalii. Acesta din urmă redirecționează utilizatorii către o pagină dedicată unde sunt afișate informații suplimentare, precum tipul de acțiune pe care aceștia îl pot realiza în cadrul instituției și datele de contact ale acesteia.
Ce mai pot găsi pe harta digitală?
Adresa cjph.infodigital.ro mai găzduiește și o pagină denumită Articole. Accesată direct din bara de meniu, aceasta reunește o serie de articole utile, de interes informativ și educațional pentru cetățenii județului Prahova. Aici sunt afișate atât noutăți cât și documentația suplimentară legată de cetățenia activă și cetățenia digitală.
Harta este ușor de folosit, intuitivă și organizată astfel încât cetățenii să poată obține rapid informații cu privire la serviciile digitale disponibile în județul Prahova.
Harta facilităților digitale este realizată în cadrul proiectului „Dezvoltarea Inteligenței Digitale pentru o Cetățenie activă”, cod SIPOCA/MySMIS: 1041/151412, proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 și implementat de Asociația GO-AHEAD, cu sprijinul Consiliului Județean Prahova, în baza hotărârii consiliului local din martie 2021 prin care a fost aprobat Parteneriatul pentru Dezvoltare Locală.
„Dezvoltarea Inteligenței Digitale pentru o Cetățenie activă” Cod SIPOCA/MySMIS: 1041/151412 Data de începere: 11.07.2022 Perioada de implementare: 12 luni Valoarea totală a proiectului: 419.997,86 lei. Finanțare totală nerambursabilă: 411.597,89 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European: 349.858,23 lei și valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național: 61.739,66 lei. Cofinanțarea eligibilă a Beneficiarului: 8.399,97 lei.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020. Pentru detalii suplimentare despre proiect: Ilinca Georgescu, Manager de proiect, www.go-ahead.ro / Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020!
Vrei să ai aceste informații mereu la îndemână? Descarcă acest articol în format PDF de aici.