• Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității prevede obligația, de la 1 ianuarie 2024, ca fiecare emitent de facturi să transmită facturile emise în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura indiferent dacă destinatarii sunt sau nu înregistrați în Registrul RO e-Factura.
• De la 1 iulie 2024, fiecare entitate emitentă de facturi fiscale trebuie să desemneze o persoană care să transmită toate facturile în sistemul e-factura de la ANAF.
• Nerespectarea acestor prevederi duce la amenzi consistente.
Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității prevede o creștere semnificativa a birocrației pentru firmele românești. Legea a intrat în vigoare pe 30 octombrie, după ce a fost promulgată de președintele țării.
Conform legii, până la 1 ianuarie 2024 fiecare entitate care emite facturi fiscale trebuie să desemneze o persoana care să se ocupe de facturare și de asemenea să aibă responsabilitatea transmiterii lor în sistemul e-factura de la ANAF.
„De la 1 ianuarie 2024 există obligația să transmită facturile emise pentru livrările de bunuri și prestările de servicii impozabile în România, efectuate în relația B2B, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura indiferent dacă destinatarii sunt sau nu înregistrați în Registrul RO e-Factura. Facturile se transmit în sistemul RO e-Factura în termen de cinci zile lucrătoare de la data emiterii”, se arată în lege.
Amenzi consistente se vor aplica după 1 aprilie 2024 dacă firmele nu respectă aceste prevederi, respectiv de la 5.000 la 10.000 lei pentru marii contribuabili / de la 2.500 la 5.000 lei pentru contribuabilii mijlocii / de la 1.000 la 2.500 lei pentru contribuabilii mici și pentru cei nerezidenti.
De asemenea, de la 1 iulie 2024, o persoană impozabilă stabilită în România, care primește și înregistrează o factură tradițională, emisă pe hârtie sau prin alte variante electronice de operatori economici stabiliți în România, adică ce nu a fost emisă electronic (în format e-factura), se sancționează cu o amendă egală cu TVA-ul înscris în factură.
Persoanele desemnate de firme să se ocupe cu această procedură trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
– să dețină/achiziționeze certificat digital calificat (www.Certsign.ro, www.transsped.ro, etc)
– să se înregistreze prin formularele D152 la ANAF
– să folosească un program online de facturare (www.fgo.ro, www.oblio.eu, smartbill.ro)
Conform datelor ONRC, în România sunt înregistrate peste 1,1 milioane de firme.
Mai multe pe aktual24.ro
CITEȘTE ȘI: IMPOZITAREA MUNCII ÎN ROMÂNIA, PRINTRE CELE MAI ÎMPOVĂRĂTOARE DIN EUROPA
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- TikTok Actualitatea Prahoveană