Municipalitatea ploieșteană a publicat, în data de 21 iunie 2021, pe portalul național de achiziții publice SEAP/SICAP anunțul de participare CN1032085, prin care demarează procedura de achiziție a serviciilor de „Lucrări de reparare și întreținere a rețelei stradale, lucrări de artă, parcări din Municipiul Ploiești”. Valoarea totală estimată a contractului este de 67.689.521,63 lei fără TVA. Transformată la cursul zilei, suma depășește 14 milioane de euro. Codul CPV de participare este 45233142-6 Lucrări de reparare a drumurilor (Rev.2). Documentele de achiziții publice sunt disponibile la următoarea adresă: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100122621
Argumente
„Municipiul Ploiesti are în administrare o rețea stradală de 889 străzi, cu o suprafață totală (partea carosabilă și trotuare) de aproximativ 2.644.721,8 mp, 22 poduri și pasaje. La evaluarea stării de degradare, a îmbrăcăminților bituminoase pentru drumuri cu structuri rutiere suple și semirigide, făcută conform normativului AND 540, s-a constatat că sunt necesare efectuarea unor lucrări de reparații/întretinere pe majoritatea străzilor care nu au beneficiat de reparații capitale”, se anunță în descrierea legată de procedura de achiziții.
Descrierea lucrărilor
Potrivit reprezentanților municipalității ploieștene, în principal se vor executa următoarele categorii de lucrări:
a) Lucrări de reparații și întretinere a rețelei stradale și parcărilor
- Repararea completă a părții carosabile degradată de înghet-dezghet (burdusiri), precum si executarea unor lucrari de prevenire a aparitiei acestor degradari.
-Reparatii curente ale imbracamintilor din beton de ciment, inlocuirea izolata a structurii rutiere distruse, repozari de dale tasate sau deplasate, colmatarea rosturilor si a crapaturilor, etc.
-Reparatii de covoare asfaltice
-Repararea suprafetelor carosabile degradate.
-Demontarea si remontarea bordurilor, inclusiv refacerea fundatiei acestora.
-Repararea pavajelor existente din bolovani de rau, de piatra bruta si din piatra cioplita
-Refacerea pavajelor degradate sau distruse din beton de ciment.
-Refaceri de trotuare cu imbracaminti moderne: bituminoase, din dale prefabricate de beton sau din beton monolit.
-Repararea si inlocuirea elementelor degradate ale retelelor tehnico-edilitare de la suprafata partilor circulabile ca de exemplu aducerea la cota a caminelor de vizitare, inlocuirea de rame si capace distruse, etc
b) Lucrări de artă (reparatie și întreținere poduri)
- Realizarea hidroizolatiilor
- Acoperirea rosturilor de dilatatie
- Realizarea imbracamintilor de tip bituminos turnate, aplicate pe partea carosabila a podurilor si pe trotuare.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor este de 19 zile. Autoritatea contractantă va răspunde în mod clar şi complet, la solicitările de clarificări înainte de data limită de transmitere a ofertelor în SEAP cu 10 zile.
Contractul este împărțit în loturi – maxim 2 loturi pentru un ofertant
Autoritatea contractanta își rezervă dreptul, prevăzut de dispozițiile art.141 alin.5) din Lg.98/2016, de a limita numărul de loturi care pot fi atribuite aceluiaşi ofertant la un singur lot. Exceptie face situatia în care, la ambele loturi, este depusă o singură ofertă admisibila depusa de acelasi ofertant.
Criterii pentru stabilirea loturilor pentru societățile ofertante
În conformitate cu prevederile art 141 alin (7) din Legea 98/2016, se vor aplica următoarele criterii obiective care vor fi utilizate pentru stabilirea lotului care va fi atribuit ofertantului care participă cu oferte admisibile la ambele loturi:
1. Ofertantului îi va fi atribuit lotul pentru care a obtinut cel mai mare punctaj total al celor doi factori de evaluare ca urmare a compararii punctajelor totale obtinute pentru fiecare lot in parte.
2. În situatia in care punctajele totale obtinute de ofertant pentru fiecare lot in parte sunt egale, ofertantului ii va fi atribuit lotul la care a primit cel mai mare punctaj la factorul de evaluare “Pretul ofertei”.
În situatia in care acordul cadru pentru un lot se va incheia cu mai mult de un operator economic, ordinea atribuirii contractelor subsecvente va fi cea rezultata in urma aplicarii criteriului de atribuire (ordinea descrescatoare a punctajelor totale obtinute de ofertanti), fara a fi influentata de criteriile de departajare ce vor fi utilizate pentru stabilirea lotului care va fi atribuit ofertantului care participă cu oferte admisibile la ambele loturi. Atribuirea contractelor subsecvente aferente fiecarui acord-cadru se va realiza fara reluarea competitiei. Sursa: SEAP/SICAP