Într-o societate în permanentă schimbare, plină de provocări la care părinții și copiii lor fac față cu greu, rolul psihologului a devenit indispensabil. În ciuda acestui lucru și a repetatelor semnale venite din școli, sub forma unor incidente foarte grave, în România un psiholog școlar are arondați până la 4.000 de copii. Cum și-ar putea face meseria și cum s-ar putea chema munca lui ajutor calificat, în aceste condiții?
Problema a fost abordată de deputatul USR de Prahova Dan Rădulescu într-o interpelare adresată recent ministrului Educației, Liviu Pop. Acesta propune, de exemplu, o normă de 400 de elevi/psiholog, ceea ce, în unele cazuri, ar însemna de 10 ori mai mică decât raportul existent în prezent:
"Prezenţa unui psiholog cu rol de consilier şcolar este esenţială în orice mediu de învăţământ. El este cel care poate ajuta copiii să treacă peste probleme dificile de competenţă şcolară, de adaptare, de comunicare şi de socializare.
Este cunoscut faptul că, în acest moment, există un deficit de psihologi şcolari, în toată ţara, media aproximativă fiind de 800 de elev/ psiholog (in mediul rural sau în oraşe mai mici, în unele judeţe, situaţia fiind chiar mai gravă – 4000 de elevi/ psiholog). În condiţiile în care foarte mulţi copii au părinţii plecaţi la muncă în străinătate (în cazurile fericite, sunt lăsaţi în grija unei rude), fenomenul de bullying, dar şi violenţa în şcoli, au atins cote alarmante, iar timpul pe care un psiholog școlar îl are la dispoziție este infim față de numărul de elevi cu cerințe educaționale speciale.
În vederea reglementării acestor aspecte, am adresat către Ministerul Educației următoarele întrebări:
-Care este impactul pe care îl are continuarea acestei stări?
-Norma de 400 de elevi/ psiholog (consilier şcolar) ar putea schimba, în bine, starea elevilor români?
- Când vor începe schimbările în reglementarea problemei?"
Sursa: Facebook/ Dan Rădulescu