Deputatul USR de Prahova a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități aducând în prim plan cazul unui copil din Prahova în care se vor regăsi, cu siguranță, mulți dintre cei care au avut ghinionul să se nască sau să ajungă... altfel.
Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, în prezent, peste un miliard de oameni, adică aproximativ 15% din populația lumii trăiesc cu anumite forme de dizabilitate, iar dintre aceștia, mai mult de 100 de milioane de persoane cu dizabilități sunt copii, arată parlamentarul de Prahova, care se oprește asupra cazului lui Mirel, un băiat din Prahova pe care mama trebuie să-l poarte pe brațe, pentru a ajunge la școală, pentru că mașinile cu care face naveta nu sunt dotate pentru persoane cu dizabilități.
"Mirel s-a născut cu o boală gravă a picioarelor și este imobilizat într-un scaun rulant. Mama lui, o adevărată eroină, în fiecare zi de școală, îl ia în brațe și-l urcă în autobuz, apoi coboară pentru a strânge scaunul cu rotile. Merg împreună, se întorc, împreună. Toate acestea pentru că firma care a câștigat licitația pe un anumit traseu din județul Prahova nu dispune de autobuze prevăzute cu rampă de acces pentru persoane cu dizabilități. A urmat o luptă inegală cu un sistem pietrificat în alambicatul circuit al intereselor personale și de partid. Ghiciți voi cine a câștigat... ", a povestit deputatul Dan Rădulescu.
Acesta reamintește că legea 448/2006 privind protecția si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap spune ”autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să ia următoarele măsuri specifice în vederea asigurării transportului în comun al persoanelor cu handicap:
a) să achiziţioneze mijloace de transport în comun adaptate;
b) să adapteze mijloacele de transport în comun aflate în circulaţie în limitele tehnice posibile, conform reglementarilor în vigoare;
c) să realizeze, în colaborare ori în parteneriat cu persoanele juridice, publice sau private, programe de transport al persoanelor cu handicap”.
Dar "nimeni nu este interesat de aplicarea ei", comentează deputatul.
"Primul pas pentru normalizarea situației este sancționarea firmelor de transport până când își vor adapta autobuzele și microbuzele pentru a ușura călătoriile acestor oameni. Dacă nu vor, retragerea licenței. Apoi, la noile licitații, prevedere clară în, caietele de sarcini, pentru respectarea legii 448/2006", a propus parlamentarul de Prahova.