mai aproape de stele
Categorie: Actual

Prima ediţie a evenimentului dedicat astronomiei “Mai aproape de stele”, desfășurat la Casa Seciu, s-a derulat pe parcursul a două zile.

Programul zilei de vineri a fost unul complex, cu un un prim conţinut destinat roboticii prin prezentarea susţinutӑ de echipa de roboticӑ a Colegiului Naţional Mihai Viteazul din Ploieşti. Înainte de observaţiile de   noapte a avut loc prezentarea coordonatorului Ciprian Vintdevară, astronom și muzeograf al Observatorului Astronomic din cadrul Muzeului Vasile Pârvan din Bârlad. Prezentarea a adus   publicului informaţii despre Sistemul Solar, planete, Soare, găuri negre, nove si supernove, despre modelul nașterii Universului, apariția unei stele, galaxii, legi care guvernează Universul. Foarte interesant pentru public a fost simulatorul astronomic Stellarium Astronomy, cu ajutorul căruia publicul a putut afla ce corpuri cereşti puteau fi observate în acea noapte. În cadrul observaţiilor astronomice de noapte, s-a observat Luna prin telescop, însă, la un moment dat, cerul acoperit de nori nu a permis observarea mai multor corpuri cereşti.

Cel mai mare telescop destinat observațiilor solare

A doua zi, sâmbătӑ, s-au făcut observaţii la Soare, cu cel mai mare telescop destinat observaţiilor solare, aflat în dotarea Observatorului Astronomic Vasile Pârvan din Bârlad. Publicul a putut vedea suprafaţa, discul Soarelui şi activitatea Soarelui în aceastӑ perioadӑ. Toţi copiii participanţi la eveniment au primit diplome de participare şi premii din partea sponsorilor şi a organizatorilor. Organizatorii evenimentului, Asociaţia Thoth pentru Matematicӑ şi Ştiinte Ploieşti, prin prof. Camelia Bӑran, Asociaţia ProKids Boldeşti Scӑeni, prin Cristina Manu şi Asociaţia   Hary   pentru   Viitor Bucov, au asigurat copiii prezenți că vor mai organiza astfel de evenimente destinate descoperirii tinerilor talentaţi dar şi  motivӑrii pentru studiul ştiinţelor exacte.