Categorie: Actual

simulare-evaluare-nationalaElevii de clasa a VIII-a mai au la dispoziție trei luni pentru a se pune la punct cu materia celor patru ani gimnaziali, altfel se vor face de râs și la Evaluarea Națională așa cum au făcut-o la simularea examenului. Potrivit datelor Ministerului Educației, mai puțin de jumătate dintre ei au reușit să ia note de cinci la cele două testări.

Reprezentanții Ministerului Educației au arătat rezultatele simulării la Evaluarea națională: 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste 5 la examenele din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba română şi doar 30,4% la Matematică.

Potrivit datelor MEN, din totalul celor 187.886 de elevi înscrişi, 177.946 (94,7%) au participat la toate probele. Dintre aceştia, 86.893 (48,8%) au obţinut medii peste 5.

Scopul simulării a fost aducerea în atenţia elevilor şi a profesorilor lor a situaţiei reale privind pregătirea înainte de evaluarea naţională din vară, iar concluziile sunt dezastruoase. „Procentele indică un nivel scăzut de pregătire a elevilor, în condiţiile în care subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu, tipic oricărei evaluare de masă", menționează reprezentanții MEN.

La Limba română, prezenţa a fost de 95,4%, iar 119.963 (66,95%) de elevi au obţinut note peste 5.

La Matematică, prezenţa a fost de 95,2%, iar 54.465 (30,4%) au obţinut note peste 5.

La Limba maternă, prezenţa a fost de 94,5%, iar 7.912 (76%) au obţinut note peste 5.

Cele mai mari procente de note peste 5 s-au înregistrat în municipiul Bucureşti 64,21%, judeţul Brăila - 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%, toate cu o prezență a elevilor de peste 95%.
Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi - 34,18%, Caraş-Severin - 36,28% şi Dolj -37,95%, cu o prezență sub 90%.

Cea mai ridicată participare a elevilor la simularea naţională pentru clasa a VIII-a s-a înregistrat în judeţul Neamţ - 98,18%, iar cea mai scăzută în judeţul Dolj - 89,04%. În niciun județ nu s-a înregistrat o prezență sub 89%.

Cel mai ridicat procent la Limba română îi revine Bucureştiului, cu 81,23%, iar cel mai mic procent s-a înregistrat în judeţul Harghita - 38,72%.
La Matematică, primul loc este ocupat tot de Capitală, cu 46,38%, iar cel mai scăzut procent îl are judeţul Caraş-Severin 19,33%.
La Limba maternă, cel mai mare procent s-a înregistrat în Bistriţa-Năsăud, unde prezenţa elevilor la simulare a fost de 100%, iar cel mai scăzut, în Caraş-Severin - 21,74%, unde, de asemenea, prezenţa a fost de 100%.

Județul PRAHOVA se află pe locul al șaptelea la nivel național, cu o promovare la simulare de 54,2%. Peste 5 la Limba română au obținut 73,8% dintre elevii participanți, iar peste 5 la Matematică au reușit să ia numai 34,4% dintre copii.

Ca urmare a situației înregistrate, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor măsuri de remediere a situației, care urmează să fie aplicate la nivelul fiecărui județ. Inspectoratele şcolare vor prezenta situația reală tuturor directorilor de școli care vor analiza situația și vor lua măsuri de pregătire suplimentară a elevilor la disciplinele unde nu s-au descurcat.
De asemenea, părinţii vor fi informați asupra situației elevilor și în ședințele care vor urma li se vor prezenta soluțiile pe care școala le are în vedere pentru fiecare elev în parte.
Mai mult, lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate.

CALENDARUL EVALUĂRII NAŢIONALE 2014:

- 13 iunie - Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
- 16 – 18 iunie - Înscrierea la Evaluarea Naţională
- 23 iunie - Limba şi literatura română – probă scrisă
- 24 iunie - Limba şi literatura maternă – probă scrisă
- 25 iunie - Matematică – probă scrisă
- 27 iunie - Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00)
- 27 iunie - Depunerea contestaţiilor (orele 16.00 – 20.00)
- 28 iunie - 30 iunie - Rezolvarea contestaţiilor
- 1 iulie - Afişarea rezultatelor finale după contestaţii

Examenele vor fi fi supravegheat video, iar camerele vor fi instalate şi în sălile în care se descarcă subiectele, precum şi în sălile în care se evaluează lucrările scrise.

Back To Top