Luni, 17 martie, a avut loc investirea în funcția de manager al Spitalului Județean de Urgență Ploiești a doctorului Alexandru Băloi, câștigătorul concursului pentru acest post. În prezența vicepreședintelui CJ Prahova, Laurențiu Rebega, a administratorului județului, Fabioara Ionescu, a Consiliului de Administrație al Spitalului, dar și a invitaților din partea CAS Prahova și DSP Prahova, noul manager și-a expus planurile cu privire la viitorul celui mai mare spital din Prahova.
De astăzi, Spitalul Județean Ploiești are un nou manager general, în persoana doctorului Alexandru Băloi, care are planuri multe privind funcționarea unității medicale. Acestea privesc eficiența actului medical, profesionalismul, dar și atitudinea angajaților.
„Sper că, începând de astăzi, activitatea Spitalului Județean Ploiești să se îmbunătățească la toate capitolele. De dimnineață, a avut loc semnarea contractului de management, astfel încât, dr. Băloi este, oficial, managerul Spitalului Județean", a declarat Laurențiu Rebega, vicepreședintele Consiliului Județean Prahova.
Noul manager are două mari direcții de acțiune pentru a face din unitatea medicală una eficientă.
„În primul rând, doresc să asigur pe absolut toată lumea de faptul că mă prezint în acest post animat de cele mai bune intenții, interesul meu și al tuturor celor implicați în sistemul de sănătate la nivelul județului Prahova este binele comun și anume asigurarea unor servicii medicale de calitate la standarde pentru întreaga populație a județului. Practic, din toate direcțiile către care pornesc în proiectul de management și pe care le voi pune în aplicare, cred că pot fi sintetizate în două direcții prioritare. Prima dintre ele este legată de creșterea gradului de satisfacție. Ce înseamnă gradul de satisfacție a pacientului? Reprezintă diferența dintre ceea ce primește și ceea ce se așteaptă să primească. Cu cât diferența este mai mică, cu atât gradul de satisfacție crește. Aici vorbim despre calitatea actului medical, calitatea serviciilor medicale, calitate care trebuie înțeleasă prinm mai multe aspecte: trebuie crescută eficiența actului medical – respectiv raportul dintre actul medical și costurile generate de acest serviciu. Trebuie să vorbim despre eficiența actului medical, care reprezintă urmarea protocoalelor și a ghidurilor terapeutice pe varii specialități, astfel încât să ajungem la efectul scontat. Apoi să discutăm despre calitatea resursei umane care, la rândul ei poate fi privită sub mai multe aspecte. Trebuie avută în vedere profesionalismul persoanelor care lucrează în Spitalul Județean, indiferent de profesia lor, trebuie avută în vedere atitudinea personalului spitalului, dar și respectarea Legii Drepturilor pacientului 46/2003 și a Codului Deontologic", a declarat, la conferința de presă organizată cu ocazia semnării contractului de management, dr. Alexandru Băloi.
„A doua mare direcție o reprezintă optimizarea serviciilor medicale pe care Spitalul Județean - noi le producem, le asigurăm către populație. Aici sunt niște date mai tehnice: este binecunoscut faptul că an de an, mai ales în ultimii 4-5 ani, un procent semnificativ – respectiv un număr între 7.000 și 9.000 de cazuri nu pot fi decontate prin contractul cu Casa de Asigurări, deoarece depășesc valoarea de contract pe spitalizarea continuă. Spitalul, practic, cheltuie din resurse pentru aceste 7.000, 8.000 sau 9.000 de cazuri, resurse pe care nu le mai poate deconta. Trebuie canalizate aceste servicii medicale către celelalte domenii de asistență, respectiv pe spitalizarea de zi – o importantă parte și creșterea pondarii pe asistența medicală de ambulator", a mai adăugat managerul.
„Iar ca perspective, ceva mai încolo, este binecunoscut faptul că o unitate sanitară monobloc este mult mai eficientă din punct de vedere al costurilor decât un spital cu structură pavilionară sau chiar un spital cu mai multe sedii. Practic, ar scădea costurile legate de consulturile interdisciplinare, costurile cauzate de utilități.
Îmi doresc să avem și noi, Spitalul Județean, o sală de așteptare care să ofere condiții decente pentru persoanele care așteaptă să-și viziteze rudele sau prietenii internați.
Îmi doresc ca în sistemul de ambulator să aibă o modalitate prin care să comunice celor care așteaptă și care sunt programați pentru consult la oricare dintre specialități exact peste cât urmează la doctor și să vizualizeze acest lucru, și să nu se creeze cozi ca în magazine la ușile cabinetelor medicale", a încheiat dr. Băloi.
Dacă noua conducere a unității medicale pornește cu anumite puncte pozitive în ceea ce privește activitatea, acestea fiind, în opinia doctorului Băloi, „un spital cu o structură de urgență, pluridisciplinară, resursa de personal foarte bine pusă la punct, 12 secții unice în județ și dotarea cea mai bună din Prahova", noul manager are de rezolvat multe hibe. Printre acestea, se află două procese pe rol pentru nereguli în achiziile publice și completarea documentației, lucrări de reabilitare la secția de Gastroentrerologie a spitalului, aflată pe strada Bunavestire, reabilitarea saloanelor după noile norme igienico-sanitare, pe care spitalul nu le-a avut niciodată, având în vedere structura clădirilor neschimbată de la construirea lui, în anul 1960, dar și un nou mod de comunicare cu pacienții și apartinătorii.