Categorie: Actual

sp CFR PloiestiDupă ce, în 2013, spitalele aflate în subordinea Ministerului Transporturilor au fost trecute în subordinea Ministerului Sănătății, în 2014 se pregătește înapoierea acestor unități sanitare la Ministerul Transporturilor. Unul dintre efectele bâlbâielii autorităților în ceea ce privește administrarea spitalelor este îngrijorarea asupra locului de muncă în rândul angajaților.

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere un proiect de Ordonanță de Urgență privind trecerea a 11 spitale din subordinea Ministerului Sănătății în subordinea sa.

Cele 11 spitale sunt Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea, Spitalul Clinic Căi Ferate Timișoara, Spitalul Clinic Căi Ferate Constanța, Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca, Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova, Spitalul Clinic Căi Ferate Iași, Spitalul General Căi Ferate Brașov, Spitalul General Căi Ferate Galați, Spitalul General Căi Ferate Ploiești, Spitalul General Căi Ferate Sibiu și Spitalul General Căi Ferate Drobeta Turnu Severin, titrează Agerpres.

Atribuțiile și competențele Ministerului Sănătății rezultând din calitatea de ordonator principal de credite al acestor unități sanitare se transferă astfel la Ministerul Transporturilor, care va prelua și patrimoniul spitalelor, dar și personalul.

În prezent, rețeaua sanitară a Ministerului Transporturilor numără patru unități sanitare cu paturi (două spitale clinice, două generale) care oferă servicii medicale de specialitate personalului angajat în siguranța transporturilor, servicii care nu sunt decontate de casele de asigurări de sănătate. Dintre acestea, numai cele două spitale clinice au comisii medicale și psihologice pentru personalul siguranței din Transporturi.
Astfel, accesul personalului din transporturi nu mai era asigurat de către spitalele apropiate, iar pacienții aveau de suferit fiind nevoiți să se deplaseze în alte localități pentru serviciile speciale la care aveau dreptul ca angajați ai sistemului.

În prezent, asistența medicală a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor se asigură, exclusiv prin cele patru unități sanitare care s-au dovedit a fi insuficiente pentru nevoile actuale, iar asistența psihologică a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța transporturilor se asigură prin laboratoarele psihologice din rețeaua sanitară proprie, care, de asemenea, s-au dovedit a fi insuficiente", se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Transferul trecut al spitalului de la Ministerul Transporturilor la Ministerul Sănătății a fost inomplet. Practic, nici în ziua de azi nu a fost semnat un protocol de transfer al patrimoniului în sobordinea Ministerului Sănătății, nu a existat un inventar precis de patrimoniu, astfel încât să semnăm preluarea lui. Acum, există propunerea de trecere a tuturor acestor spitale la ministerul mamă, cel al Transporturilor, lucru care nu ne va afecta activitatea medicală în niciun fel. Din contră, această modificare va permite realizarea serviciului de siguranță a ciruitului transporturilor mai bine, practic coordonarea mai bună a acordării asistenței de specialitate pentru asigurații din domeniul transporturilor. Bineînțeles, spitalele CFR, așa cum sunt ele cunoscute, nu vor acorda asistență numai personalului din Transporturi, ci oricărui asigurat care se adresează aici pentru acte medicale", ne-a declarat dr. Irinel Totolici, director medical și purtător de cuvânt al Spitalului CFR Ploiești.

Sumele alocate în bugetul de stat pe anul 2014 pentru Ministerul Sănătății, aferente celor 11 spitale vor fi transferate în bugetul Ministerului Transporturilor cu aceeași destinație, la data intrării în vigoare a Ordonanței de Urgență. Până la data semnării protocoalelor de predare-preluare, finanțarea cheltuielilor aferente unităților sanitare se va asigura din bugetul Ministerului Sănătății.

Din punct de vedere al finanțării, spitalele nu vor avea de suferit, pentru că toate activitățile medicale vor fi decontate, ca și înainte de aceste schimbări, din fondul Asigurărilor de Sănătate, ca la orice altă unitate medicală, indiferent în subordinea cărui minister se află. Deși schimbările îngrijoreză angajații, nici personalul nici calitatea serviciilor nu vor avea de suferit nici din punct de vedere al finanțării, nici al locurilor de muncă", a mai adăugat dr. Totolici.

Back To Top