Categorie: Actual

Conducerea operatorului sistemului de alimentare cu apă din Ploieşti a organizat marţi după-amiază o conferinţă de presă în care a anunţat că a primit rezultatele analizelor microbiologice, din care reiese că apa livrată în municipiu începând de sâmbătă, după izolarea conductei defecte şi alimentarea din altă sursă, este potabilă. Reprezentanţii Apa Nova au discutat şi despre modul în care au constatat avaria, dar şi despre cel în care au asigurat comunicarea cu clienţii în ziua respectivă, dând de înţeles că nu se consideră vinovaţi de nimic, chiar dacă populaţia a fost anunţată la multe ore după constatarea avariei, şi că societatea va suporta paguba generată de apa care s-a scurs din conducta defectă.

Chiar dacă, la ora la care au ţinut reprezentanţii operatorului conferinţa de presă, încă nu venise vreun anunţ oficial din partea Direcţiei de Sănătate Publică privind calitatea apei livrate, Apa Nova Ploieşti susţine că a primit rezultatele analizelor comandate şi că apa a fost în parametrii legali încă de sâmbătă. "Avem rezultatele analizelor de laborator pentru partea de microbiologie, au sosit acum câteva ore. Din punctul meu de vedere, am confirmarea că apa a fost tot timpul bună. Şi pe data de 9 a fost potabilă", a declarat Anca Ionaşcu, directorul Apa Nova Ploieşti.

Criticaţi de primarul Ploieştiului, Adrian Dobre, pentru modul în care au gestionat comunicarea publică în această perioadă, reprezentanţii Apa Nova au mai spus că se confruntă frecvent cu avarii, însă aceasta a avut o amploare foarte mare, şi că nu au considerat necesară activarea sistemului de avertizări prin SMS pe care îl au, pe motiv că oamenii care au sunat la dispecerat să reclame calitatea apei au primit telefonic informaţiile necesare.

"În data de 9.02.2019 am avut o conductă care s-a spart, este o conductă de dimensiuni mari, iar avaria este de importanţă. Această avarie mare a creat probleme de turbiditate a calităţii apei care a fost distribuită punctual şi numai pe perioada cât a fost această avarie. Nici pe toată perioada, ci pe porţiuni, cât timp calitatea de apă s-a suprapus cu consumul populaţiei, mai ales în zona de blocuri. La miezul nopţii (n.r. de vineri spre sâmbătă), în sistemul prin care noi monitorizăm alimentarea cu apă pentru municipiul Ploieşti s-au constatat nişte debite anormale, pe conducta de aducţiune care distribuie apă din sursa Movila Vulpii. Echipa de permanenţă, prin procedurile interne pe care le avem, a plecat să facă verificări. Până la 5 dimineaţa, au fost verificări, în primul rând să vedem dacă transmisia de date de la echipamente este corectă. În teren nu s-a detectat nicio pierdere vizibilă, apa nu a ieşit la suprafaţă. Acesta a fost un indicator care ne-a perturbat, deoarece această pierdere, vorbim despre un debit de 300 de metri cubi pe oră, pentru mine este prima oară când constat că nu iese la suprafaţă. La ora 5.30, deoarece nu a fost identificată locaţia, s-a mărit echipa care face verificările în teren şi s-au decis măsurile de izolare treptată, ca să sectorizăm toată reţeaua de apă, să vedem unde este această pierdere. În cursul zilei de 9, până am identificat pierderea au fost verificaţi peste 50 de kilometri de reţea. În jurul orei 9.00 a fost primită prima sesizare de turbiditate de apă. Fac precizarea că o avarie nu creează întotdeauna o alterare a calităţii apei. Marea majoritatea nu generează acest impact, avarii există peste tot, în orice oraş, şi sunt reparate zilnic. În clipa în care s-a înregistrat această sesizare, echipa a fost direcţionată către această sesizare şi am contactat autorităţile locale responsabile. În jurul orei 9.40 eu personal am discutat cu Direcţia de Sănătate Publică, spunând că este posibilitatea să fie un impact mai mare pe calitatea apei. În afară de comunicarea pe care a realizat-o în permanenţă call-center-ul nostru cu dispeceratul Primăriei, s-a discutat cu reprezentanţii RASP-ului, iar apoi cu municipalitatea, care ne-a solicitat să facem un comandament comun, iar în cadrul acestui comandament s-a elaborat acel comunicat împreună cu DSP, care a impus restricţia de consum. În toată această perioadă, echipele au lucrat în teren şi am reuşit să identificăm pierderea, în jurul orei 17.00, moment în care a fost izolat tronsonul care prezenta acea pierdere. Pe tot parcursul zilei s-a basculat alimentarea de apă pe altă sursă de apă, pentru a diminua impactul de turbiditate şi pentru a izola pe sectoare mici, ca să le scoatem din acest impact de turbiditate. După ce s-a izolat pierderea şi s-a închis acest tronson, am revenit la alimentarea iniţială. Laboratorul Apa Nova a fost convocat la ora 10.00 pe teren, după ce au fost primite sesizările, şi au fost solicitate cisternele pe teren", a explicat Alina Mihalache, directorul tehnic al Apa Nova Ploieşti.

Reduceri la facturi? Se analizează

Întrebată dacă societatea va acorda o formă de despăgubire celor aproximativ 30.000 de ploieşteni din zonele afectate, directoarea societăţii a declarat că încă n-a fost luată o decizie: "Vom analiza, vom face o comparaţie cu facturile anterioare şi vom lua o decizie. Noi am pus la dispoziţia cetăţenilor din care puteau să se aprovizioneze şi am fost surprinşi că nu toţi au folosit apa de acolo".

"Prin call center, cine a avut probleme a fost anunţat, cisternele mergeau unde existau sesizări", a mai spus directorul Anca Ionaşcu. "Să ştiţi că a fost prima situaţie de acest gen. Noi avem obişnuiţa de a anunţa prin SMS când există o asemenea situaţie, când este o zonă controlabilă. De data aceasta nu s-au trimis, pentru că nu se ştia impactul", a completat directorul Apa Nova Ploieşti.

Back To Top