Paginademedia.ro publică, în exclusivitate, date din raportul de insolvenţă al administratorului judiciar Realitatea Media, în care sunt formulate acuze grave împotriva societăţii controlate de omul de afaceri ploieştean Sebastian Ghiţă, Asesoft International SA.
Printre altele, Asesoft este acuzată că a deturnat, în mod abuziv, sumele încasate din publicitate de către Realitatea Media în beneficiul său.
“Începând cu luna mai 2011, SC ASESOFT INTERNATIONAL S.A, profitând de calitatea de manager dobândită în baza contractului mai-sus amintit, prin diverse metode de producere a confuziei în piaţă, a preluat contractele cu privire la vânzarea spaţiului publicitar, în pofida avertismentelor primite din partea societăţii.
SC ASESOFT INTERNATIONAL SA a semnat un contract de vânzare exclusivă de publicitate pentru produsul media Realitatea TV, cu compania specializată Media Consulta International. Astfel, în perioada mai – august 2011, publicitatea facturată către SC ASESOFT INTERNATIONAL SA este în valoare de 8.191.090 RON (inclusiv TVA). Aceasta sumă a fost reţinută integral de SC ASESOFT INTERNATIONAL SA, întrucât până la data prezentului raport nu a făcut niciun virament societăţii, în contul publicităţii difuzate în perioada amintita”.
“Nu mai puţin important este faptul că în ultima perioada, SC ASESOFT INTERNATIONAL SA a demarat o serie de acţiuni cu efecte profund negative asupra activităţii SC REALITATEA MEDIA SA.”, se arată în raportul publicat, în exclusivitate, de www.paginademedia.ro
“Potrivit Contractului, Asesoft International a dobândit în 2010 calitatea de Manager al SC Realitatea Media SA, implicând două categorii principale de obligaţii:
A) asigurarea de către manager pentru societate a unor resurse financiare destinate susţinerii activităţii acesteia, în cuantum egal cu 5.000.000 EUR;
B) asigurarea de către manager a serviciilor specifice de consultanţă şi management strategic pentru Produsele Media, constând în planificarea şi coordonarea strategiilor pentru operaţiunile privind rezilierea, dezvoltarea şi exploatarea Produselor Media, precum şi a activităţilor adiacente acestora. În cadrul celei de-a doua componente a obiectului contractului, una din obligaţiile Managerului, în afara celor care rezultă din celelalte clauze a contractului, era de a asigura lunar resursele financiare necesare pentru achitarea salariilor angajaţilor, precum şi pentru achitarea remuneraţiilor/onorariilor/veniturilor colaboratorilor şi a furnizorilor de servicii.
“Urmare a obligaţiilor ce urmau a fi îndeplinite de către Manager, acesta avea dreptul la încasarea unei cote de 80% din profitul net realizat de către societatea debitoare în perioada derulării Contractului.”
“Obiectivul principal de performanţă agreat de Părţi era acela ca Managerul să asigure prin strategiile elaborate trecerea Societăţii debitoare pe profit.”
“Îndatorarea continuă a societăţii a dus la scăderea autonomiei şi a stabilităţii financiare, cu implicaţii asupra capacităţii de autofinanţare, ducând la incapacitatea de plată şi, implicit, la starea de insolvenţă.”
“Deşi, obligaţiile managerului, astfel cum rezultă din Contract, presupun asumarea pe deplin a responsabilităţii datoriilor generate după semnarea contractului, fără a contracta noi datorii şi fără a creşte gradul de îndatorare al societăţii, în perioada ulterioară semnării acestuia, societatea a acumulat în continuare datorii exigibile.”, se arată în raport.
Integral pe www.paginademedia.ro