Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit, duminică seară, la un post central de știri, despre starea infrastructurii feroviare din România, în contextul incidentului grav care a avut loc, duminică, în apropiere de Ploiești. Locomotiva unui tren care transporta azotat de amoniu a luat foc, garnitura transformându-se într-o bombă pe șine.
„Am văzut incidentul, regretabil, dar pot să vă spun următorul lucru: nu e nici primul şi, din păcate, nu va fi nici ultimul incident de acest tip. Infrastructura feroviară din România nu că este în urmă – că tot am vorbit de cea rutieră unde, cât de cât, posibil ca în perioada următoare să ajungem măcar la mia aceea de kilometri de autostradă – dar partea feroviară e mult în urmă faţă de standardele de care avem nevoie, fie că vorbim de infrastructura propriu-zisă care să permită viteze mai mari la trenuri, fie că vorbim de materialul rulant. Toate aceste lucruri trebuie să fie schimbate, şi pot să vă spun că bani, prin tot ceea ce înseamnă alocări europene, sunt aproape egali pe partea de rutier cu partea de feroviar”, a avertizat ministrul Transporturilor, citat de Digi 24.
VEZI ȘI: Incendiu în Prahova la locomotiva unui tren încărcat cu azotat de amoniu
Potrivit lui Sorin Grindeanu, AFER are fonduri prin care să achiziţioneze material rulant nou, însă, pe lângă o astfel de achiziţie, este nevoie ca şi liniile ferate să fie modernizate, pentru ca materialul rulant nou „să poată fi folosit la capacitatea maximă”. „Nu pot să întorc lucrurile peste noapte. Asta este situația României în acest moment. Nu caut vinovat. Aici ne aflăm. Suprapus peste tot ce am vorbit, în special de feroviar, mai avem ceva: companiile, fie că vorbim de infrastructură, fie că vorbim de călători, fie mai ales de marfă, care nu se află într-o situație financiară roz, mai ales la partea de CFR Marfă, și unde vom fi obligați să punem în aplicare ce s-a angajat statul odată cu semnarea PNRR, acel plan de restructurare. Dar vreau să fiu bine înțeles. Restructurare nu înseamnă disponibilizări. Trebuie optimizată și performanța, cea economică, trebuie să primeze,” a adăugat Sorin Grindeanu, potrivit Digi 24.
Reacția lui Grindeanu, după incendiul la locomotiva unui tren cu azotat de amoniu
Un incendiu a izbucnit duminică după-amiază, între staţiile Brazi şi Crivina, la locomotiva unui tren de marfă încărcat cu azotat de amoniu, substanţă chimică folosită în agricultură, dar care poate produce explozii extrem de puternice. Este aceeaşi substanţă care a produs tragedia de la Mihăileşti, din 2004.
Foto: ISU Prahova