autostrada București – Ploiești
Categorie: Actual
  • Autoritățile pregătesc un proiect care vizează implementarea de soluții moderne de monitorizare pe A1, A2, pe A3 București – Ploiești, dar și pe primul tronson al DN1.
  • Indicatorii tehnico-economici au fost aprobați de Guvern.
  • Investiția, care se ridică la 112 milioane de lei, ar urma să fie făcută din fonduri europene, obiectivul fiind creșterea gradului de confort și de siguranță rutieră.

Sistemul de monitorizare şi informare asupra traficului şi a condiţiilor de circulaţie pentru Autostrada A1 Bucureşti - Piteşti, Autostrada A2 Bucureşti - Cernavodă, Autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti, DN 1 București – Ploiești ar urma să fie implementat într-o perioadă de doi ani.

Proiectul are o valoare estimată la peste 112,8 milioane lei, cu tot cu TVA.

Sorin Grindeanu: Proiectul va contribui la creșterea siguranței și a capacității de transport

“Elementele acestui sistem vor fi integrate într-un Centru nou de Monitorizare și Informare în cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București.

Concret, implementarea acestui Sistem va aduce o serie de beneficii participanților la traficul rutier:

-creșterea siguranței rutiere prin informarea în timp real a participanților la trafic,

-creșterea eficienței de administrare a infrastructurii rutiere,

-creșterea capacitații de transport,

VEZI ȘI: Statistică INS. România are doar 931 km de autostradă, iar peste 35% dintre drumurile comunale sunt pietruite

-impunerea eficientă a legislației rutiere,

-creșterea confortului utilizatorului infrastructurii rutiere,

-alinierea la cerințele directivelor europene.

-reducerea costurilor de administrare a rețelei de infrastructură,

-reducerea pagubelor materiale rezultate din accidentele rutiere,

-economie de carburant și reducerea costurilor de întreținere a vehiculelor ca urmare a reducerii timpului parcurs,

-creșterea mobilității populației,

-accesul rapid al mijloacelor de intervenție pentru situații excepționale (Poliție, Ambulanțe, Inspectoratul pentru Situații de Urgență),

- reducerea poluării ca urmare a diminuării timpului petrecut în trafic”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Investiția vizează tronsoane care nu au dotările minime din setul de servicii inteligente de transport

“Cele trei sectoare de autostradă și sectorul de drum național incluse în acest proiect, a căror lungime însumată reprezintă circa o treime din lungimea autostrăzilor în operare din România, vor fi dotate cu infrastructură inteligentă rutieră uniform cu întreaga rețea națională de autostrăzi. Ele vor fi integrate într-un Centru nou de Monitorizare și Informare din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București, asigurându-se astfel armonizarea serviciilor de informare a participanților la trafic și a managementului rețelei rutiere cu sistemele inteligente de transport implementate în Uniunea Europeană. Investiția este necesară ca urmare a faptului că aceste sectoare de transport au fost proiectate și construite în perioade diferite, drept urmare au în prezent o dotare total diferită față de setul minim de servicii inteligente de transport prevăzut de cadrul legislativ european în domeniu – fie nu au implementat sisteme inteligente de transport, fie au parțial instalate sisteme mai vechi, neconforme sau cu durată de viață expirată”, au explicat reprezentanții Guvernului.

Finanțarea proiectului se va face din fonduri externe nerambursabile în cadrul perioadei de programare a Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Back To Top