Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

campanie educație media pentru tinerii din românia
Categorie: Actual
  • Șase ONG-uri lansează un proiect care urmărește să formeze competențe de educație media digitală în rândul tinerilor din România.
  • Campaniile vor fi derulate în următorii trei ani, fiind susținute de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), Ashoka România, E-Civis, EDUMI, Funky Citizens și Grupul PONT.

Proiectul „Educație media digitală pentru tinerii din România" își propune ca, în următorii trei ani, printr-o abordare strategică care combină cercetarea, dezvoltarea de resurse, advocacy și campanii de comunicare, viitorii cetățeni activi să devină mai bine pregătiți pentru a lua decizii informate.

Potrivit ultimului Raport privind riscurile globale din 2024 realizat de World Economic Forum, cel mai important risc global identificat constă în utilizarea intenționată a dezinformării, care amenință alegerile, coeziunea socială și libertatea de informare la nivel mondial. După acest super-an electoral, „în următorii doi ani, utilizarea pe scară largă a dezinformării și a informării greșite, precum și a instrumentelor de diseminare a acestora, poate submina legitimitatea guvernelor nou alese”, subliniază inițiatorii campaniei. Aceștia aminesc și faptul că GLOBSEC a stabilit că 39% dintre respondenții din România cred în teorii ale conspirației și în dezinformări. În plus, România este țara europeană cu cel mai scăzut nivel de competențe digitale de bază în comparație cu media Uniunii Europene.

Lipsa competențelor digitale și de educație media afectează și tinerii, care sunt influențați într-o mare măsură de ceea ce văd pe rețelele sociale.

Potrivit unui studiu realizat de CJI în 2022, cei mai mulți dintre tinerii care au luat parte la studiu nu au reușit să identifice elemente care le indicau că anumite articole sau postări erau înșelătoare.

Mobilizare împotriva dezinformării și a fake-news-urilor din mediul on-line

Pentru a contracara aceste provocări, proiectul „Educație media digitală pentru tinerii din România” va implica profesori, elevi, organizații ale societății civile, companii media și jurnaliști pentru a pregăti mai bine tinerii, dar și adulții deopotrivă.

„Având în vedere standardele globale privind educația digitală și bazându-se pe experiența lor anterioară, ONG-uri implicate în proiect vor optimiza modelele de intervenție prin intermediul educației formale, lucrând direct cu profesorii pentru a dezvolta competențele de educație media digitală ale elevilor. Organizațiile se vor concentra și pe extinderea activităților extracurriculare care îi pun pe elevi în situația de a învăța prin activități practice (programe personalizate de formare și mentorat pentru elevii din școlile pedagogice, cursuri de formare în RoboHubs, redacții școlare). Toate acestea vor fi susținute prin extinderea formatelor de educație non-formală care includ diferiți stakeholderi, în special ONG-uri locale care lucrează cu tinerii, și prin implicarea cât mai multor părți interesate pentru a sprijini un design incluziv care să răspundă nevoilor grupurilor vulnerabile și să contribuie la atenuarea riscurilor legate de programele instituționale”, au precizat inițiatorii proeictului într-un comunicat de presă comun privind lansarea acestui demers.

Proiectul „Educație media digitală pentru tinerii din România” este coordonat de CJI și implementat în parteneriat cu Ashoka România, E-Civis, EDUMI, Funky Citizens și Grupul PONT. Bugetul total al proiectului este de 2.057.916 franci elvețieni, din care 1.797.406 de francți elvețieni reprezintă finanțare din partea Fondation Botnar.

Proiectul se va derula până în septembrie 2026.

Citiți și: EDUCAȚIE MEDIA: „FAKE SAU NEWS? ÎNVAȚĂ SĂ PUI ÎNTREBĂRILE CARE TE APĂRĂ”

Back To Top