- Agenția Națională pentru Protecția Mediului a dat acordul de mediu pentru lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată între Ploiești și Focșani.
- Pe acest sector, trenurile vor putea circula cu până la 160 km/oră.
Pe calea ferată dintre Ploiești și Focșani se va putea circula chiar și cu 160 km/oră, față de 100 de km/oră, cât este limita maximă de circulație în prezent, după finalziarea noului proiect de reabilitare a acestei linii de cale ferată, aparținând Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care se desfășoară pe teritoriile județelor Prahova, Buzău,Vrancea și care a primit Acord de mediu, din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM).
„Construcția se încadrează în prevederile Legii nr. 292/ 2018, în privința impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, astfel încât a fost necesară elaborarea Acordului de mediu, de către specialiștii Agenției Naționale pentru Protecția Mediului coordonați de Mirela Pantilie, Directorul Direcției Conservarea Naturii, Biodiversitate și Octavian Pătrașcu, Directorul Direcției Controlul Poluării și Reglementări. Conform documentației care a stat la baza Acordului, această porțiune de cale ferată, de 142,39 de km, face parte din Master Planul General de Transport al României și are ca scop dezvoltarea rețelei de transport pe calea ferată. În cadrul acestei lucrări este prevăzută și construirea a trei noi kilometri de cale de rulare, tocmai pentru reducerea diferențelor de nivel și creșterea vitezei de deplasare. Dacă în prezent, pe acest tronson se circulă cu maximum 100 km/oră, după finalizarea lucrărilor, trenurile de marfă vor putea merge cu 120 km/oră, iar cele de călători, cu 160 km/ oră”, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.
Traseul rutei de cale ferată Ploiești - Focșani
Proiectul va ocupa 3.000 de metri pătrați din cadrul unui sit Natura 2000. De asemenea, acesta intersectează și se află în zona de influență a mai multor arii naturale protejate de interes comunitar: Lunca Buzăului; Coridorul Ialomiței; Câmpia Gherghiței; Stânca Tohani; Dealul Istrița; Valea Călmățuiului; Subcarpații Vrancei; Dealurile Racovițeni.
Cei peste 142 de kilometri de cale ferată traversează intravilanul a 32 de localități din județele Prahova, Buzău și Vrancea, pe traseul existent al liniei duble electrificate. Durata lucrărilor va fi de 36 de luni.
Citiți și: TRENURILE SOARELUI. CARE SUNT CURSELE DIRECTE SPRE LITORAL, ÎN SEZONUL ESTIVAL
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- TikTok Actualitatea Prahoveană