- Imaginile cu cozile de maşini care se întind pe DN1 pe mulţi kilometri nu mai sunt o noutate.
- În aşteptarea unei autostrăzi care să lege Comarnicul de Brașov, traficul pe Valea Prahovei a devenit infernal.
După ce, în această vară, a fost închisă circulaţia pe Valea Oltului, aglomerația pe DN1 a căpătat noi dimensiuni. Conducerea unui operator feroviar a anunțat că a găsit o soluţie, dar aceasta poate fi aplicată cel mai devreme peste doi ani. Operatorul a lansat un proiect care prevede transportul feroviar pentru maşinile de mare tonaj care traversează Valea Prahovei, sistemul fiind folosit deja în vestul Europei. Conform proiectului, mașinile vor fi încărcate pe platforme speciale de tren în zona localităţii Floreşti şi descărcate la Predeal. Conform conducerii operatorului, au fost demarcate deja discuții cu autorităţile locale din zonă în vederea obținerii autorizaţiile necesare. „Intenţia este să încărcăm maşinile în zona Floreşti (jud.
Transportul de tip RO-LA (Rollenden Landstrassen – „şosea rulantă” – n.r.) reprezintă o formă de transport combinat în care vehicule rutiere sunt transportate pe calea ferată, în trenuri compuse din vagoane specializate. Sistemul este utilizat deja în ţări precum Austria, Italia, Elveţia, Franţa, Slovenia, Germania şi Ungaria.
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- TikTok Actualitatea Prahoveană