- Proiectul autostrăzii Ploiești – Brașov întâmpină, din nou, dificultăți majore.
- Proiectantul Consitrans nu a emis nicio factură de la începutul anului 2024 pentru contractul de revizuire a studiului de fezabilitate.
- Situația este complicată de reducerea bugetului alocat și riscul de reziliere a contractului.
Până în septembrie 2023, Consitrans a facturat aproximativ 7,2 milioane de lei din valoarea totală de 42 de milioane de lei a contractului. Însă, în 2024 nu a fost emisă încă nicio factură, deși CNAIR alocase peste 40 de milioane de lei pentru acest proiect. Surse apropiate proiectantului au precizat că „contractul prevede anumite termene de facturare”, cuprinzând etape precum finalizarea Analizei Multicriteriale (AMC), studiul arheologic, studiul geotehnic și studiul de fezabilitate per total.
Un alt blocaj major al proiectului este generat de diferențele semnificative în cerințele de foraj. Inițial, s-a ofertat executarea a 33.000 metri liniari de foraj, dar după stabilirea traseului, care include 21 de kilometri de tunel, se impune executarea a 120.000 ml de foraj. Proiectantul a solicitat identificarea unor soluții de ieșire din acest blocaj, luând în calcul inclusiv varianta rezilierii contractului sau excluderea studiului geotehnic pe secțiunea Ploiești – Râșnov din contract.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, estima în august că autostrada din Valea Prahovei ar putea fi finalizată în cinci – șase ani. Întrebat câți ani va avea când va merge de la Comarnic la Brașov pe autostradă, Grindeanu a răspuns: „anul ăsta fac 51. Sper ca până în 56 – 57 de ani să apuc”. Potrivit celor mai recente estimări, costul construirii autostrăzii prin Valea Prahovei este de 5,6 miliarde de euro.
Citește și Razie a Poliției în stațiunile de pe Valea Prahovei, miercuri dimineață
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- Spotify PODCAST
- TikTok Actualitatea Prahoveană