Categorie: Actual

public tinta contraceptie1Direcţia de Sănătate Publică Prahova a lansat, în această săptămână campania de informare a populaţiei „Planificarea familiei mele contează!". Deşi scopul campaniei lansate este acela de conştientizare asupra riscului unor sarcini nedorite, informarea are şanse minime să ajungă la adevăratele victime ale lipsei de informare.



Potrivit studiilor, 25% dintre români nu s-au protejat niciodată în relaţiile sexuale, iar ţara noastră are cea mai mare rată a avorturilor din întreaga Europă. Potrivit asistenţilor sociali şi medicilor ginecologi, cele mai multe cazuri de sarcini nedorite provin din rândul populaţiei sărace, lipsite de acces la informarea privind mijloacele de contracepţie sau se află în rândul tinerelor provenite din familii destrămate. Aşa se face că cele mai multe mame care îşi abandonează nou-născuţii nedoriţi în Maternitatea Ploieşti, imediat după naştere, sau care nu-şi doresc bebeluşii, dar îi cresc în condiţii mizere nu au susţinerea familiilor şi abia dacă ştiu să scrie sau să citească. Pentru toate tinerele aflate în această situaţie, care nu au auzit în viaţa lor de metode de contracepţie, pentru cele care au ales să se „răzbune" pe familiile care nu le-au susţinut, „pedepsindu-le" prin obligaţia de a creşte un copil nedorit, pentru femeile care au ajuns la cel de-al zecelea sau al doisprezecelea copil şi nu au cu ce să îi hrănească, dar şi pentru elevele care consideră „cool" să ai un bebeluş de la 14-15 ani, Direcţia de Sănătate Publică Prahova a lansat, ieri, de Ziua Mondială a Contracepţiei, o campanie... de informare.

Astfel, de pe 26 septembrie până pe data de 15 octombrie, angajaţii din Departamentul de Promovare a Sănătăţii ar trebui să se deplaseze în zonele rurale sau cele urbane mărginaşe, acolo unde există procentul cel mai mare de cu risc crescut de a face copii pe care nu i-au dorit.

Cum decurge o campanie de informare, în realitate? Responsabilii DSP Prahova trimit comunicate publicaţiilor locale care, în mare parte, nici nu le bagă în seamă, mai trimit un poster şi câteva folii de contraceptive cabinetelor de planning familial, cu nişte flyere, apoi... aşteaptă să se termine perioada campaniei.

Iată un exemplu de comunicat: „Scopul campaniei este de a atrage atenţia asupra importanţei sănătăţii reproducerii şi a planificării familiale şi de conştientizare a femeilor de vârstă fertilă asupra riscului unei sarcini nedorite. Campania stimulează populaţia să-şi însuşească informaţii corecte privind metodele contraceptive şi sănătatea reproducerii.
Obiectivele campaniei sunt:
- creşterea numărului de femei informate corect asupra metodelor contraceptive
- creşterea interesului femeilor faţă de contracepţie
- scăderea numărului de sarcini nedorite
- conştientizarea femeilor de vârstă fertilă asupra riscului apariţiei unei sarcini nedorite
Acţiunile de informare, educare şi comunicare planificate se concentrează asupra metodelor contraceptive, care pot fi utilizate în planificarea familială. Ministerul Sănătăţii şi Institutul Naţional de Sănătate Publică asigură finanţarea, coordonarea, analiza şi evaluarea rezultatelor campaniei".

Voi ce părere aveţi? Ştiţi vreo mamă aflată, într-adevăr, în situaţia de a beneficia de pe urma acestei campanii? Aşteptăm răspunsurile voastre.

Back To Top