Categorie: Actual

service-autoCamera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care dă posibilitatea proprietarilor de autovehicule să urmărească vizual, dintr-un spaţiu amenajat, direct sau prin intermediul unei camere de luat vederi, intervenţia din service, dar şi să o conteste, dacă apreciază că aceasta nu este conformă.


Începând cu adoptarea acestui act normativ, service-urile sunt obligate să deţină un Registru de contestaţii. Orice proprietar de maşină are dreptul să conteste reparaţia din service-ul autorizat, însă, pentru a nu exista abuzuri şi contestaţii absurde, RAR are obligaţia, în termen de şapte zile, de a controla valabilitatea contestaţiei respective, titrează realitatea.net.

Prea multe contestaţii duc la suspendarea licenţei

Preşedintele Comisiei de Industrii din Camera Deputaţilor, Iulian Iancu, iniţiatorul proiectului, a precizat pentru sursa citată că la un număr de cinci contestaţii se repetă obligatoriu auditul efectuat de RAR la service-ul în cauză. Dacă auditul are loc de două ori în timp de un an, firma de reparaţii auto îşi pierde licenţa.

Provocare pentru service-uri

Iulian Iancu a explicat că prevederile noului act normativ reprezintă o provocare pentru service-uri, pentru că trebuie să fie transparente şi să ofere o şansă clientului, explicându-i toate intervenţiile pe care le face la maşină.
„Service-ul trebuie să justifice, în acest fel, şi costul, uneori foarte ridicat al intervenţiei. În al doilea rând, oferă şansa beneficiarului să fie confortabil că el asistă, vede, este sigur că ce se întâmplă la maşina lui este în conformitate cu prestaţia menţionată de către service-ul auto", a mai precizat Iulian Iancu pentru realitatea.net.

Cum era până acum

Până la adoptarea acestei legi, proprietarii de automobile erau obligaţi să aibă pur şi simplu încredere în intervenţiile de la service-uri, mai ales cele ale reprezentanţelor auto unde li se spunea că politica firmei nu permite prezenţa clientului în incinta unde sunt efectuate reparaţiile.

„Această atitudine era întâlnită la toate service-urile, dar mai ales la cele ale firmelor reprezentante. De mai multe ori, mi s-a întâmplat să mi se spună că nu am voie în hala unde se repară maşina, pentru că aceasta este politica firmei şi trebuie să aştept în altă sală", ne-a confirmat un conducător auto din Ploieşti.

"Până acum, nu am asistat la reparaţia maşinii pentru că mi se spunea că nu am voie să intru acolo, aşa că trebuie să stau în sala de aşteptare. Nu mi se pare corect, pentru că, în lipsa unei supravegheri, există riscul ca angajaţii să schimbe unele piese de la autovehicul cu altele mai vechi", ne-a spus un alt ploieştean.

De acum, la cererea beneficiarului, operatorul economic îi asigură acestuia facilitatea de a asista vizual la activitatea de service, În acelaşi timp, operatorii economici sunt obligaţi să înregistreze rezultatele verificărilor executate, să menţină dovezi care să demonstreze conformitatea activităţilor executate cu condiţii tehnice şi de calitate impuse, se mai prevede în actul normativ.

Amenzi pentru nerespectarea legii

Noua lege prevede amenzi pentru cei care nu respectă prevederile, dând, în acelaşi timp, posibilitatea beneficiarului de a refuza motivat semnarea recepţiei intervenţiilor, inclusiv plata acestora până când toate obiecţiunile privind realitateaa şi calitatea lucrărilor au fost rezolvate. Refuzul motivat în scris al semnării recepţiei de către beneficiar reprezintă o contestaţie care se înregistrează în registrul contestaţiilor al operatorului economic. Actul normativ instituie şi un set de amenzi pentru categoriile de activităţi contravenţionale în urma încălcării prevederilor acestui act normativ.

Unele service-uri au luat deja măsuri

Potrivit iniţiatorului de proiect, din 2010 până în prezent, o parte din service-urile auto au amenajat deja spaţii de unde un client poate urmări intervenţia la maşina sa ori au montat camere de luat vederi prin care beneficiarul poate vedea cum se lucrează la automobil, mai precizează sursa citată.

Back To Top