Categorie: Actual

inspectoratul scolar prahovaÎncepând de luni, 25 februarie, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova nu vor mai face publice sintezele rezultatelor la simulările care au avut loc în această lună. Motivul, susţin ei, este stresul suplimentar cauzat de aceste cifre, pentru elevii care se pregătesc de examene.

„Nu vă putem oferi rezultatele simulărilor. Potrivit unei decizii comune, luată la nivelul inspectoratului, acestea nu vor mai fi făcute publice deoarece constituie un stres suplimentar pentru copii", ne-a declarat Aurel Graur, purtătorul de cuvânt al ISJ Prahova.

În luna mai a acestui an şcolar, simulările pentru bacalaureat vor fi reluate, pentru a permite profesorilor să vadă evoluţia pregătirii elevilor de-a lungul celui de-al doilea semestru, pentru examenul de maturitate.
„Deocamdată nu au fost stabilite datele pentru testările din mai, însă ele vor fi comunicate imediat ce vor fi decise", ne-a mai spus insp. Aurel Graur.

Părinţii susţin că astfel de informaţii nu ar trebui ţinute ascunse. „Pe de o parte, ele reflectă stadiul la care se află elevii, fiind semnalul de alarmă asupra dezinteresului tinerilor pentru examenul final de liceu. Pe de altă parte, rezultatele la simulări ar putea orienta părinţii spre ore de pregătire suplimentară a copiilor, la disciplinele unde nu se descurcă, dar şi cadrele didactice să pună accent pe obiectele cu rezultate slabe", ne-a spus Anca Dobrin, o mămică din Ploieşti.

Nici elevii nu se arată prea stresaţi de cifrele de la simulări. „Da, recunosc, sunt rezultate slabe la multe dintre lieele bune din Ploieşti, dar există şi licee unde nimeni nu a reuşit să obţină mai mult de 5 la simulări, aşa că ar trebui făcute publice toate aceste aspecte. De ce să nu ne pună faţă în faţă? De ce să fim judecaţi toţi după problemele altora? Poate se schimbă ceva!", ne-a spus Cristina Stancu, o elevă din Ploieşti.

Reprezentanţii aceluiaşi Inspectorat Şcolar au refuzat să dea publicităţii şi liceele unde promovabilitatea la simulări a fost, practic, zero, pentru a nu terfeli imaginea instituţiilor respective în care elevii mai au timp să „îngraşe porcul" până la bacalaureat.

Back To Top