Categorie: Actual

violenta-tvRecent, la dezbaterea „Nu vă uitaţi copiii la TV - Vezi ce vede copilul tău", Valentin-Alexandru Jucan, membru al CNA, a declarat că între materiile şcolare ar fi necesară şi educaţia media, cel puţin lunară, având în vedere că media influenţează foarte mult copiii.

La dezbaterea organizată de către Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) la Palatul Parlamentului, a participat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, reprezentanţi ai asociaţiilor de părinţi, specialişti din domeniul sănătăţii, ai educaţiei, dar şi reprezentanţi ai unor radiodifuzori care realizează programe pentru copii.

„Corupţia spirituală"

În acest context, Valentin Jucan, membru al CNA, a spus că degradarea spaţiului audiovizual se răsfrânge asupra copiilor şi tinerilor. Pentru cei mici, puterea exemplului negativ, preluat din spaţiul audiovizual, are toate caracteristicile a ceea ce se numeşte „corupţie", respectiv „corupţia spirituală". „Implicaţiile acestui fenomen sunt vaste şi devastatoare în rândurile tinerilor", care sunt „seduşi" de ce văd la televizor, titrează realitatea.net.

El a mai spus că libertatea a fost înţeleasă de către media, după 1989, ca „libertatea de a fi dezmăţat, libertatea de a exhiba neruşinarea, libertatea de a cultiva limbajul mitocănesc, calomnia", mai citează sursa menţionată.

Jucan a mai spus că televiziunea favorizează, în anumite cazuri, comportamentele violente, incitând la violenţă prin prezentarea comportamentelor violente. El a precizat că, pentru combaterea acestor fenomene părinţii, şcoala şi CNA trebuie să colaboreze.

Reprezentantul CNA a recunoscut că nu au fost luate întotdeauna măsurile care s-au impus în cazurile de încălcare a legislaţiei privind protecţia minorilor. În acelaşi timp, este necesară ridicarea nivelului amenzii minime spre un prag care să corespundă importanţei acestui subiect. De asemenea, el a propus colectarea unor taxe minime de la posesorii de licenţe, pentru un fond accesabil prin concurs, în vederea sprijinirii emisiunilor educativ culturale pentru copii.

Dezbateri la şcoală despre TV

O altă propunere a fost, „conform recomandării consiliului de miniştri al Uniunii Europene şi cu sprijinul Ministerului Educaţiei", introducerea între materiile şcolare, a unei noi discipline: educaţia media, cu o periodicitate cel puţin lunară. „Dezbaterile între tineri, simularea realizării corecte a unui reportaj, minime cunoştinţe nu de presă - în sens ştiinţific -, ci de nuanţe ale bunului simţ ar avea un efect, cred eu, rapid în îmbunătăţirea calităţii cerinţelor pe care publicul le are de la media", a mai spus Valentin Jucan.

Directorii de şcoli din Prahova susţin că o astfel de iniţiativă ar fi benefică atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi. „Educaţia media este un lucru pe care îl susţin. Poate, astfel, elevii ar învăţa să selecteze emisiunile la care se uită. Este o idee bună, pentru că societatea se schimbă, sunt cerinţele sociale altele decât în urmă cu nişte ani, iar copilul trebuie pregătit în acord cu această evoluţie, cu structura societăţii şi cu cerinţele ei. Pe de altă parte, cred că şi părinţii ar trebui să fie mai grijulii cu emisiunile la care au acces copiii", ne-a declarat Liliana Enescu, directorul Colegiului naţional „Jean Monnet", din Ploieşti.

CNA a lansat, pe 23 ianuarie, petiţia online „Interesul public mai presus de gustul publicului", al cărei scop este „de a evalua necesitatea îmbunătăţirii unor prevederi ale legislaţiei audiovizualului pentru o definire mai clară a noţiunii de interes public în programele de televiziune şi de radio".

Back To Top