Categorie: Actual

nava msc flaminaNereguli la societatea care urma să desfăşoare activităţi de epurare a apelor uzate aduse de pe vasul „Flaminia". Garda de Mediu Prahova a luat măsuri, iar Prefectura judeţului a cerut rapoarte directe.

Nava „Flaminia" este cea care a pus pe jar autorităţile din toată Europa după ce a explodat în timp ce transporta deşeuri periculoase. Vasul „Flaminia" a fost refuzat de toate porturile europene, însă la Constanţa a fost primită cu braţele deschise. Vasul a fost scena unui incendiu urmat de o explozie în mijlocul Atlanticului. În urma incidentelor de la bord, trei persoane şi-au pierdut viaţa, iar deşeurile periculoase transportate în containere s-au deversat. Analizele efectuate de autorităţile româneşti dublate de promisiunea unor plăţi considerabile pentru reparaţii a făcut ca Guvernul României să accepte acostarea la Constanţa.

Port containerul a fost verificat atât de echipele de mediu cât şi de cele portuare, iar după mai multe analize a primit aviz pozitiv. Vasul va fi mai întâi curăţat de deşeurile periculoase la Constanţa unde 8000 de tone de deşeuri metalice şi 1000 de tone de noroi contaminat vor fi descărcate. Nava îşi va continua drumul către Şantierul Naval Mangalia pentru reparaţii capitale. Apa infestată va fi dusă pentru decontaminare în Prahova.

Între timp, Inspectorii Gărzii de Mediu Prahova au efectuat verificări la societatea care urmează să realizeze epurarea apelor uzate aduse de pe vasul „Flaminia".
Pe 9 aprilie, inspectorii au descins la SC New Century Development, iar în urma controlului au fost constatate o serie de deficiente care îngreunează ori fac imposibilă desfăşurarea activităţii de epurare a apelor uzate. Astfel, toate separatoarele mecanice au grad de umplere ridicat cu nămol mecanic din cauza faptului că nu există pompe şi nu sunt asigurate instalaţiile necesare de fluidizare a nămolului pentru a asigura evacuarea acestuia în îngroşătoare. Podul raclor aferent separatorului mecanic II este nefuncţional din cauza defecţiunilor mecanice şi electrice. Mai mult, existenta nămolului mecanic cu densitate mare, în separatoare, face imposibilă utilizarea podurilor racloare.
Deşi au fost imediat impuse măsuri pentru rezolvarea acestor probleme până la cel târziu data de 15 iunie, societăţii în cauză i-a expirat şi autorizaţia de mediu la data de 14 mai, motiv pentru care a fost somată să obţină acest act la Agenţia de Protecţie a Mediului Prahova.

Între timp, atât Prefectura Prahova cât şi Consiliul Judeţean au solicitat Gărzii de Mediu şi APM să verifice şi să anunţe imediat orice acţiune realizată în cazul deşeurilor de pe nava „Flaminia", pentru a fi întocmit, la nevoie, un plan de măsuri astfel încât judeţul să nu rişte vreo nenorocire ecologică.

Back To Top