Categorie: Actual

bacalaureat-scrisPrima probă scrisă, la Limba şi literatura română, susţinută de absolvenţii de liceu participanţi la loturile naţionale lărgite, care se pregătesc pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale, s-a lăsat cu eliminări din examen.

Dintre cei 209 candidaţi înscrişi pentru ediţia din acest an a Bacalaureatului special, doi olimpici au fost eliminaţi din examn încă de la prima probă scrisă, pentru tentativă de fraudă.

„Doi elevi au fost prinşi având copiuţe asupra lor, la examenul scris de Limba şi literatura română. La a doua probă de examen, un alt elev a fost prins în aceeaşi situaţie, lucru pentru care a fost şi el eliminat din exame", ne-a declarat Aurel Graur, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova.

Şi la Bacalaureatul olimpicilor, au fost introduse două tipuri de subiecte, a căror structură a fost concepută în funcţie de filiera urmată de absolvenţi. Filiera teoretică, profilul uman şi filiera vocaţională, profilul pedagogic, au avut aceeaşi variantă de subiect, deoarece numărul de ore dedicat disciplinei Limba şi literatura română a fost mai mare decât pentru celelalte specializări.

Pentru filiera teoretică, profilul real, filiera tehnologică şi filiera vocaţională, toate celelalte profiluri, în afara celui pedagogic, care au un număr mai mic de ore de Română, a fost creată o altă variantă de subiect, realizată pe baza programei de examen. Pentru elevii din aceeaşi categorie, a fost eliminat textul critic, folosit ca suport în cadrul subiectului al II-lea, deoarece scopul acestui subiect îl constituie demonstrarea competenţelor de argumentare, în scris, a unor opinii, în diverse situaţii de comunicare, titrează realitatea.net.

Modificarea a fost determinată de constatarea că, de cele mai multe ori, receptarea textului - suport folosit la acest subiect îi punea în dificultate pe foarte mulţi dintre candidaţi. Aceştia se concentrau pe ideea formulată în citat (de cele mai multe ori înţeleasă greşit) şi nu pe formularea propriei opinii despre problematica pusă în discuţie.

S-a eliminat, astfel, posibilitatea de confuzie, candidaţii fiind conduşi, prin cerinţă, către formularea unei opinii personale, pe care să o dezvolte prin două argumente. Mai mult decât atât, s-au creat premisele raportării candidaţilor la aspecte din viaţa reală, la situaţii de comunicare ce aparţin universului contemporan, combătându-se reproducerea de texte învăţate „pe de rost".

Back To Top