Poliția Locală Ploiești lansează un program de voluntariat și va apela la sprijinul a zeci de ploieșteni în derularea activității sale.
Primăria Ploiești a anunțat că proiectul a fost avizat de conducerea administrației locale. Acesta presupune selectarea a 50 de ploieșteni care vor să se alăture reprezentanților Poliției Locale, în activitățile pe care angajații acesteia le derulează "în vederea menținerii și respectării normelor de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice".
"Organizarea și coordonarea activității voluntarilor va reveni în sarcina Poliției Locale Ploiești, care va proceda la încheierea contractelor de voluntariat și emiterea legitimațiilor, precum și la instruirea voluntarilor. Astfel, voluntarii vor acționa în zona de domiciliu, prin sesizarea și transmiterea faptelor de natură contravențională din domeniile de activitate ale Poliției Locale Ploiești, prin Dispeceratul instituției, la numărul de telefon 0244/954, precum și prin intermediul altor instrumente de comunicare puse la dispoziția voluntarilor în acest sens. Totodată, voluntarii vor aduce la cunoștința polițiștilor locali faptele astfel surprinse, îi vor însoți pe aceștia la fața locului, putând avea și calitatea de martor. De asemenea, voluntarii vor avea obligația de a păstra confidențialitatea datelor și de a transmite informații clare și precise, cu respectarea ariei de competență a Poliției Locale", au informat reprezentanții Primăriei Ploiești.
Programul de voluntariat se va desfășura în conformitate cu prevederile Legii nr.78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România.