Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a anunțat că, în cel mult trei săptămâni, va fi prezentată o variantă de taxare în cazul mașinilor Euro 2, 3 și 4, după ce, pe fondul eliminării timbrului de mediu, la începutul acestui an, numărul autovehiculelor introduse în țară aproape că s-a dublat, comparativ cu 2016.
Gavrilescu susține că nu va fi vorba despre o taxă sau un impozit, ci mai degrabă despre "o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină", a spus ministrul, precizând că un grup de lucru are ca termen cel mult trei săptămâni pentru a prezenta o variantă de taxare care apoi să fie supusă dezbaterii.
"Calitatea aerului este pusă în pericol ținând cont că un număr foarte mare de mașini au fost introduse în perioada 1 ianuarie — 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, cu o creștere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administrația Fondului de Mediu, bani pentru a finanța fiecare român să poată să-și cumpere o mașină nouă, care să nu polueze și cu care să circule în siguranță, și pe cealaltă parte e un număr mare de mașini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată", a precizat ministrul Mediului.
Timbrul de mediu a fost eliminat la 1 februarie.