România are, în prezent, 850 de kilometri de autostradă, față de 113, câți figurau în infrastructura rutieră la momentul istoric 1989. Tot în 30 de ani, Polonia a ajuns de la 380 de kilometri la 4.300.
O analiză HotNews compară starea infrastructurii rutiere românești din zilele noastre cu cea de acum 30 de ani și indică o îmbunătățire nesemnificativă, mai ales dacă ne uităm în ograda altor state europene. România a avut, în medie, un ritm de circa 24 de km de autostradă pe an, deși în primul deceniu după Revoluție nu s-a construit nici măcar un singur kilometru.
Cât timp vecinii noștri au accelerat cu construcția drumurilor de mare viteză, România abia a reușit să-și mai repare șoselele naționale și să scape cât de cât de imaginea țării cu drumuri „bombardate” din anii '90. După 30 de ani însă, țara noastră are o rețea de autostrăzi firavă, face investiții insuficiente în infrastructură, iar peste 60% dintre șosele au durata de funcționare expirată, conform datelor oficiale. „Menționăm că peste 61% din rețea are durata de funcționare expirată”, recunoaște chiar Ministerul Transporturilor, în proiectul de buget pentru 2020.
În 1990, România avea 72.816 km de drumuri naționale și județene, din care 16.592 modernizați. În 2018, raportul era de 36.689 km modernizați, dintr-un total de 86.234 km, în condițiile în care,în același interval de timp, numărul autoturismelor înmatriculate a ajuns de la 1,3 milioane la aproape 6,5 milioane.
Despre autostrăzi, ce să mai vorbim? HotNews amintește de un articol publicat în 1995, în presa națională, care anunța că, în doi ani, bucureștenii vor ajunge pe patru benzi până în Brașov și că, încă de atunci, autostrada București - Ploiești era finalizată. De fapt, nici acum nu avem o autostradă de la Ploiești la Brașov, iar bucata București - Ploiești a fost deschisă în 2012, dacă nu ne mai gândim că ultimul segment, din Capitală la Centură, a fost dat în folosință abia în urmă cu un an.
Citiți mai multe pe HotNews.