Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

competrente digitale profesori elevi
Categorie: Știri naționale

 

• Proiectul de cadru de competențe digitale pentru elevi prevede ca profesorii să fie obligați să-și autoevalueze competențele digitale și să dezvolte cursuri opționale în domeniul tehnologiei, pentru curriculumul, la decizia copiilor din oferta școlii (CDEOȘ).
• Actul urmează să fie aplicat de la 1 septembrie.

Sarcinile pentru profesori pentru aplicarea cadrului de competențe digitale pentru elevi din anul școlar 2024-2025:

„(Auto)evaluarea competențelor digitale cu sprijinul cadrului de referință
Identificarea nevoilor de formare având ca reper cadrul de referință
Dezvoltarea unor cursuri opționale care dezvoltă competențe digitale specifice (din oferta CDEOȘ)”.

CITEȘTE ȘI: Autorizații gratuite de călătorie pentru elevii din Ploiești, de săptămâna viitoare. Unde se pot elibera

Și directorii de școli au trei responsabilități de îndeplinit:

„Identificarea nevoilor de sprijin pentru personalul didactic
Revizuirea documentelor strategice și monitorizarea activităților planificate în aria formării competențelor digitale ale elevilor
Identificarea nevoilor de dotări și investiții pentru sprijinirea activităților de învățare care dezvoltă competențe digitale pentru elevi”.
Conform aceluiași document, autorii de manuale și auxiliare școlare trebuie să construiască „sarcini de învățare (exerciții, teme de reflecție) într-un cadru orientativ” și să dezvolte „conținut specific (teorie, exemple și aplicații practice), folosind suport/referință/cadru normativ”.

Părinții nu sunt exceptați de la responsabilități: trebuie să își dezvolte competențele digitale de bază pentru accesarea catalogului electronic, a ședințelor online etc..

Decidenții și personalul de cercetare au în vedere:

„Inițierea unor analize/cercetări/rapoarte tematice care să monitorizeze eficacitatea și eficiența cadrului strategic actual privind competențele digitale ale elevilor
Inițierea unor măsuri de sprijin la nivel de sistem, bazate pe date”.
Iar inspectorii, experții ARACIP, metodișitii din Casele Corpului Didactic (CCD) și directorii de CCD trebuie să monitorizeze rezultatele învățării în domeniul digital și să monitorizeze aplicarea la clasă/în școală a competențelor dobândite de cadrele didactice/ cadrele didactice cu funcții de conducere, îndrumare și control/ auxiliare/ nedidactice prin participarea la cursurile de formare organizate prin C.C.D.

În document sunt menționați și formatorii din CCD:

„Participare la realizare analiză de nevoi împreună cu metodiștii C.C.D.
Participare la realizare ofertă de formare împreună cu metodiștii C.C.D.
Realizare formare/evaluare la cursuri avizate/acreditate pentru cadre didactice/cadre didactice cu funcții de conducere, îndrumare și control/auxiliare/nedidactice prin oferta de formare a C.C.D.
Colaborare cu diferite categorii de formabili (cadre didactice/cadre didactice cu funcții de conducere, îndrumare și control/auxiliare/nedidactice) participante la cursurile avizate/acreditate ale C.C.D”.

Amintim că proiectul mai prevede ca elevii de liceu să știe, printre altele, să creeze conținut digital, să folosească inteligența artificială responsabili și să ia atitudine în caz de hărțuire online.

Elevii de gimnaziu trebuie să știe să caute informații pe Internet în funcție de nevoi și să poată programa un sistem simplu ca să rezolve o problemă, conform aceluiași proiect, iar copiii de clasele primare – să știe să salveze poze, informații, adrese web pe dispozitive portabile, cu sprijinul adultului, se mai arată în cadrul de competențe digitale.

Proiectul se află în dezbatere publică. 

Mai multe pe edupedu.ro

CITEȘTE ȘI: Bazarul Copiilor, ediția de toamnă. Când va avea loc târgul de hăinuțe și jucării

 

Back To Top