Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

ANPC, protectia consumatorilor, CSALB, litigiilor bancare,
Categorie: Știri naționale

 


• Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a fost eliminat de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România.
• Până la clarificarea situației juridice a acestei instituții, consumatorii se pot adresa în continuare cu încredere Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari, susține ANPC, într-un comunicat.

„Prin lege, ANPC este autoritatea de stat care acționează pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale consumatorilor.
Prin exercitarea atribuțiilor sale, și ținând cont de situația de fapt creată în urma deciziei definitive a ÎCCJ prin care CSALB a fost eliminată de pe lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor (SAL) din România, ANPC a informat prompt consumatorii români că, până la clarificarea situației juridice a CSALB, se pot adresa în continuare cu încredere către ANPC, în situația în care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari”, notează Autoritatea.

Potrivit sursei citate, „nimic din demersul ANPC nu prejudiciază în vreun fel imaginea CSALB și nici nu impietează în vreun fel asupra activității acestei entități”.

„Prioritatea noastră a fost și rămâne protecția drepturilor consumatorilor, precum și informarea corectă a acestora privind modalitățile în care pot sesiza anumite situații neconforme în relația cu operatorii economici”, menționează ANPC.

Precizările Autorității vin după ce, luni, CSALB a atras atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați „prin ultima comunicare transmisă de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, potrivit căreia consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.

Conform instituției, Centrul a fost înființat prin Ordonanța Guvernului 38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum. Astfel, prin actul normativ, cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar-bancare și bănci/IFN-uri pot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare, relatează Agerpres.

În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România.

Mai multe pe Agerpres.ro

CITEȘTE ȘI: Sprijin financiar, la Ploiești, pentru cuplurile/femeile care vor să apeleze la fertlizare in vitro (FIV)

Back To Top