Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

șansele, autostrada, A7, Ploiesti-Pascani, bani, euro, terminate, Asociatie Pro Infrastructura
Categorie: Știri naționale

 

• Din cauza unor proceduri greșite la achizițiile publice, bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii, menite să lege Moldova de restul țării, au rămas fără finanțare din PNRR.
• La mijloc sunt 2,3 miliarde de euro, bani investiți, până în prezent, în proiectele deja terminate sau aflate într-un stadiu avansat de execuție.
• Pentru finalizarea autostrăzilor, ar trebui alocate fonduri suplimentare, din bugetul de stat.

Gândită să lege regiunea Moldovei de Muntenia, Autostrada A7 începe la Ploiești, merge la Pașcani, iar mai apoi la Siret, la granița cu Ucraina.
Împărțită în mai multe tronsoane care leagă orașe mari din sud-estul țării, șoseaua de mare viteză a rămas fără finanțarea europeană pentru porțiunile dintre Ploiești și Focșani. Sunt în jur de 150 de km de autostradă, dar deja se circulă pe mai bine de 60%. Ultimele două loturi rămase în lucru, de la Mizil la Buzău, ar urma să fie gata în următoarele luni.

„Noi, din loturile care ies din zona de finanțare PNRR, aproape 70% banii sunt deja consumați, deci s-a scos din PNRR doar diferența de 30 și ceva la sută”, a declarat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, citat de stirileprotv.ro.

Din întreaga autostradă, Comisia Europeană mai acordă bani pentru loturile cuprinse între Focșani și Pașcani, unde, pe anumite porțiuni, constructorul a ajuns la 30%.

„Statul trebuie să facă rost de bani”

„În PNRR au existat 420 de km, au rămas în PNRR 190, iar pentru restul statul trebuie să facă rost de bani”, a precizat Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură.

Asociația Pro Infrastructură a publicat, pe pagina oficială de Facebook, o analiză a situației celor două autostrăzi și care sunt șansele ca porțiunile nefinalizate să mai poată beneficia de finanțare pentru a putea fi terminate.

„Dragoș Pîslaru, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, a comunicat marți că investiții de vreo 6,3 miliarde de euro pierd trenul PNRR. (...)
Autostrăzile care ies din PNRR sunt: A3 Nădășelu-Poarta Sălajului, A7 Ploiești-Buzău-Focșani și ambele capete ale A8 dinspre Târgu Mureș, respectiv Târgu Neamț. De fapt, rămân doar ciotul A1 Holdea-Margina și cei 173 kilometri ai A7 dintre Focșani și Pașcani.
Motivul? Unul dublu: autoritățile române nu au respectat legislația europeană în materie de achiziții publice la licitațiile loturilor care ies din PNRR și/sau acestea sunt într-un stadiu de implementare care nu permite finalizarea lor în termenul PNRR, august 2026”, explică Asociația Pro Infrastructură.
„Din fericire, Comisia Europeană este de acord să mute banii de la tronsoanele cu probleme la licitații care ies către cele care rămân, prin creșterea procentului acoperit prin PNRR în total valoare proiect de la 29-42% până spre 100%, astfel încât să nu fie pierduți banii. Doar că ne lovim de cealaltă bubă: progresul fizic, fiindcă autostrăzile trebuie terminate (până) în august 2026.
Cu excepția primelor două loturi de la nord de Focșani, care sunt pe la 55% stadiu în teren, celelalte 4 sectoare ale A7 până la Pașcani sunt la 33%, cu indulgență. Și mai rău stă A1 Margina-Holdea, vreo 20%. Toate sunt executate de UMB.
Cele 6 loturi ale A7 Focșani-Pașcani trebuiau să fie toate gata în noiembrie 2025, contractual. Cei de la UMB pot da drumul la trafic secvențial pe bucăți, începând cu finalul acestui an și pot ajunge la Pașcani (până) în septembrie 2026 dacă își concentrează la maxim forțele aici. Le va fi foarte greu, dar nu imposibil”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

„Pe ciotul rămas din A1 între Holdea și Margina, abia în luna iunie s-a început săpătura pe tunelul mare de 1,9 km. Așa cum vă spunem de ani de zile, nu sunt șanse să fie gata în termenul PNRR. Soluția ar fi ca oficialii Comisiei Europene să accepte la decont din PNRR o sumă proporțională cu stadiul fizic atins în august-septembrie 2026”, arată Asociația o posibilă soluție.

„Autostrăzile care pierd trenul PNRR au o situație cel puțin incertă. Paguba nu ar fi atât de mare pe A3 Nădășelu-Poarta Sălajului unde am trecut de 80% (în medie) din lucrări executate, pe A7 Ploiești-Buzău cu două din trei loturi gata și pe A7 Buzău-Focșani dat complet în circulație”.
Însă pe capetele A8 lucrările sunt practic incipiente, sub 10%.

Șansele de finanțare prin Programul Transport

„Autoritățile promit că (n.r. – finanțările) vor fi puse în Programul Transport. Da, încă pot și trebuie transferate aici! Doar că nu mai este loc: din cele 5,5 miliarde de euro disponibile pe ramura rutieră a Programului Transport, sunt proiecte de 23,3 miliarde de euro care au contract de finanțare semnat sau cerere depusă. Deci de peste 4 ori alocarea, mai mult chiar și decât limita de supracontractare de 300%”, mai precizează Asociația Pro Infrastructură.
„Pe românește, ca secțiunile din A8 ieșite din PNRR să intre pe fonduri de coeziune, trebuie să ia fața altor investiții rutiere. Guvernul trebuie să decidă urgent care sunt drumurile prioritare care vor prinde finanțare. Și care vor rămâne de căruță. Ori va găsi ca prin magie minim 1% din PIB pe fiecare din următorii 5 ani dacă vrea să le facă pe toate. Căi ferate ne mai trebuie?”, conchid reprezentanții API.

Autostrada Moldovei - tronsoane în diferite stadii de finalizare

Autostrada „Moldovei” A7 este o șosea de mare viteză de aproape 450 de km de la Ploiești la Siret, granița cu Ucraina.
Autostrada A7 se află în diferite stadii de implementare: 120 km în folosință, 215 kilometri în lucru și aproape 115 km în licitație, din totalul de 450 km Ploiești – Siret.

I se mai spune și „coloana vertebrală” a infrastructurii rutiere pentru Moldova pentru că străbate regiunea de la Nord la Sud, legând-o cu Muntenia și urmând să preia tot traficul greu și de tranzit de pe DN2 (E85), unul dintre cele mai aglomerate și periculoase drumuri naționale din țară.

Din cele 14 loturi contractate până acum pe A7, 11 sunt semnate cu UMB (5 tronsoane finalizate). Alte două tronsoane, de la Pașcani la Suceava, sunt atribuite către UMB, dar contractele încă nu au fost semnate.

Foto: screen shot/ stirileprotv.ro

CITEȘTE ȘI: Precizările oficialilor CNAIR, în legătură cu proiectele de infrastructură excluse din PNRR. Ce spun aceștia despre acuzațiile privind nepublicarea unor erate

Back To Top