Categorie: Administraţie

autostrada comarnic brasovAnunţate pentru luna aprilie, apoi amânate, lucrările la Autostrada Comarnic Braşov nu pot începe prea curând. Până acum nu a fost semnat contractul de execuţie şi, mai nou, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România (CNADNR) a descoperit că e nevoie şi de revizuirea acordului de mediu, document în lipsa căruia nu va putea fi deschis şantierul.

Autostrada Comarnic – Braşov a fost desenată şi redesenată, au fost schimbate proiectele, s-au făcut studii şi s-au organizat licitaţii. În 2009, cu finanţare de la bugetul de stat, ar fi trebuit să înceapă lucrările, dar din cauza unor neînţelegeri între constructor şi statul român, proiectul a fost abandonat. Anul trecut, Victor Ponta anunţa că autostrada va fi terminată până în 2016, iar finanţarea lucrărilor va fi asigurată de constructor. A urmat licitaţia, câştigată de consorţiul format din Vinci-Strabag-Aktor. Lucrările ar fi trebuit să înceapă în luna aprilie, dar contractul dintre statul român şi firmele care urmează să realizeze obiectivul nu a fost semnat nici acum. Promisiunea ministrului Transporturilor, Daniel Şova este că documentul va fi semnat în cursul acestei luni.

Au intervenit modificări ale traseului şi noi prevederi legale privind ariile protejate

Între timp, Compania Naţională de Aurtostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNANDR) a descoperit că mai trebuie rezolvată o problemă: este nevoie de revizuirea acordului de mediu, primit de la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului în 2007, pentru întreaga autostradă Bucureşti-Braşov, din care a fost construit tronsonul dintre bucureşti şi Ploieşti. De atunci au survenit modificări de natură tehnică (traseul tronsonului Comarnic-Braşov) s-a schimbat, iar legislaţia privind ariile protejate s-a schimbat. Soluţia? Revizuirea acordului de mediui. Pentru a face acest lucru, CNANDR a lansat recent o licitaţie privind actualizarea Studiului de Evaluare a Impactului asupra mediului. Ofertele trebuie depuse până în 18 iunie, zi în care acestea vor fi şi deschise. Valoarea estimată a contractului este de 568.863 de lei (fără TVA), iar consultantul stabilit în urma licitaţiei trebuie să predea raportul privind impactul asupra mediului refăcut şi studiul de evaluare adecvată în termen de cel mult 12 luni de la data intrării în vigoare a contractului.

Lucrările ar putea începe abia anul viitor

În mod normal, fără acordul de mediu şantierul nu poate fi deschis, chiar dacă se semnează contractul, se găsesc banii pentru finanţarea lucrărilor şi se fac exproprierile, pentru terenurile dintre Comarnic şi Predeal fiind deja alocată suma de 1,12 milioane de lei.

Tonsonul Comarnic-Braşov va avea o lungime de 53,215 kilometri de autostradă proporiu zisă şi aproximativ 7 kilometri de drumuri de legătură (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov. Pe traseu vor fi construite 19 viaducte sau poduri ale autostrăzii, cinci pasaje peste autostradă, 15 pasaje inferioare şi aproximativ 20 de kilometri de tuneluri, câte 9,77 pe fiecare sens (2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal). Tronsonul începe de la inrersecţia între DN 1 şi DJ 101 R (podul dinspre Breaza) şi se va termina la Cristian, asigurând legătura atât spre Ghimbav, cât şi spre DN 13, în apropierea variantei ocolitoare a muncipiulu Braşov.

Back To Top