Consiliul Local Ploieşti a aprobat, astăzi, eşalonarea datoriei pe care TCE, operatorul de transport public deţinut integral de municipalitate, o are de achitat către bugetul local. Conducerea societăţii va semna un acord de eşalonare pe cinci ani a datoriei, la o valoare de peste 17 milioane de lei, din care doar cinci milioane reprezintă aşa-zisa bază a debitului, iar restul reprezintă majorări de întârziere şi accesorii.
Prima tranşă trebuie plătită până la finalul lunii noiembrie, conform hotărârii adoptate astăzi de forul legislativ al municipiului Ploieşti. În total, TCE Ploieşti se obligă să achite, în cinci ani, peste 17,3 milioane de lei, ultima tranşă urmând să fie, dacă se respectă calendarul eşalonării, în octombrie 2022. Prima "rată" este în valoare de 288.385 de lei, tranşele urmând să fie achitate lunar, valoarea acestora urmând să scadă, progresiv, până la un minim de 263.968 de lei.
Pentru a obţine această eşalonare, conducerea TCE a fost nevoită să garanteze cu mai multe bunuri materiale deţinute de firma de transport public.
În paralel, directorul societăţii, Alexandri Nicolae, a anunţat că are discuţii cu un avocat specializat în litigii comerciale, cu intenţia de a da în judecată Primăria Ploieşti, pentru plata unei sume de 6,7 milioane de lei la care se adaugă TVA. Aceasta a fost aprobată la începutul lunii septembrie de către Consiliul Local, în baza unei clauze din contractul de delegare a serviciului de transport public, pentru acoperirea de la buget a pierderilor pe 2016. În ciuda acestui fapt şi chiar dacă mare parte din bani ar fi trecut imediat la SPFL şi s-ar fi întors, automat, la bugetul Ploieştiului, funcţionarii din Direcţia Economică a Primăriei au refuzat să dea viza de control financiar necesară pentru efectuarea plăţii către TCE. Pe lângă plata acestei sume, conducerea TCE spune că va cere şi despăgubiri din partea Primăriei, motivând că, din cauza faptului că nu a avut la dispoziţie acei bani, nu a putut achita baza datoriei către Serviciul Public Finanţe Locale, ceea ce i-ar fi permis să obţină condiţii mai avantajoase în momentul eşalonării şi să scape de o parte din penalităţi.