Ca să nu se închidă de tot din cauza datoriilor istorice acumulate şi rostogolite, ani la rând, la ANAF şi Serviciul Local de Finanţe, SGU Ploieşti a încheiat, de ceva vreme bună, protocoale de eşalonare, prin care societatea administraţiei ploieştene plăteşte lunar, întocmai ca la un credit bancar, rate către cele două. Dacă nu-şi achită ratele, Servicii de Gospodărire Urbană se expune riscului ca unul dintre creditori să îi blocheze conturile sau să îi ia şi ulterior valorifice bunurile puse ca gaj, ceea ce ar echivala, foarte probabil, cu un colaps total. Ei bine, cu acest context explicat, vă spunem că SGU Ploieşti n-a fost în stare zilele trecute să îşi achite rata către ANAF.
Anunţul a fost făcut de către conducerea interimar a societăţii ploieştene, care spune că s-a transmis deja o cerere de reeşalonare către Fisc şi că protocolul în vigoare le permite ca într-o perioadă de 12 luni, calculată din septembrie, când a început eşalonarea iniţială, să înregistreze două cazuri de acest gen, însă de regulă numai în situaţii excepţionale. În luna aceasta, SGU Ploieşti pur şi simplu n-a avut lichidităţi. Vestea bună, dacă putem găsi una în tot acest context, este că societatea aşteaptă o sumă de puţin peste un milion de lei de la Primăria Ploieşti, pentru decontarea lucrărilor efectuate pe domeniul public, la comanda municipalităţii, în perioada 1-15 octombrie.
Vestea proastă este că acest decont de la Primărie întârzie. Acesta este şi motivul pentru care conducerea SGU îl acuză pe primarul Adrian Dobre că a generat acest blocaj, întârziind plăţile şi lăsând societatea în criză. "Pentru că societatea nu a primit banii de la Primărie pentru serviciile prestate în perioada 1-15 octombrie, nu s-a putut plăti o rată la ANAF. Am făcut o cerere de reeşalonare, sperăm să fie acceptată. Conform înţelegerii, avem dreptul la două astfel de reeşalonări pe an, calculate începând din septembrie. Aceasta ar fi prima din această perioadă, însă este o situaţie regretabilă, pentru că la astfel de reeşalonări n-ar trebui să se ajungă decât în nişte cazuri de forţă majoră. Din păcate, managementul «eficient» al domnului primar îşi arată efectele", a comentat Ionuţ Creţu, preşedintele Consiliului de Administraţie interimar de la SGU, făcând referire că bugetul creionat în 2018 de conducerea Primăriei şi aprobat de Consiliul Local s-a epuizat deja la mai multe capitole dedicate serviciilor publice.
Directorul societăţii, Cristinel Şchiopu, spune că SGU nu poate achita momentan nici cheltuielile salariale, din acelaşi motiv.