Curtea de Apel a tranşat o dispută mai veche dintre Primăria Ploieşti şi Transport Călători Express. Conform sentinţei date joi, administraţia locală e obligată să-i achite operatorului suma de 11 milioane de lei, reprezentând TVA-ul aferent subvenţiilor plătite în perioada 2009-2010, TVA pe care TCE fusese deja obligată să plătească să-l plătească la bugetul de stat.
Sentinţa dată de Curtea de Apel Ploieşti obligă Primăria Ploieşti la plata sumei de 11 milioane de lei. Aceasta reprezintă TVA-ul, neachitat la momentul respectiv, pentru facturile decontate de la bugetul local către operator în perioada 2009-2010, perioadă în care Primăria a plătit subvenţiile către fosta regie de transport public fără aceste taxe, considerând că acestea reprezintă o formă de ajutor social, care nu e purtător de TVA. Numai că, între timp, Curtea de Conturi a făcut un control, iar ANAF-ul, considerându-se prejudiciat, a dat în judecată operatorul, solicitând să plătească taxele aferente. Acel litigiu s-a tranşat, acum câţiva ani, în favoarea Fiscului, iar între timp societatea de transport în comun, obligată să achite peste 10 milioane de lei, a decis să se îndrepte la rândul său împotriva Primăriei. Sentinţa dată în această săptămână de Curtea de Apel este definitivă şi executorie şi le dă câştig de cauză celor de la TCE, care urmează să încaseze sumele invocate de la bugetul municipiului.
Directorul TCE Ploieşti, Alexandri Nicolae, a declarat astăzi că aşteaptă să primească oficial sentinţa şi dispozitivul, după care va solicita o întâlnire cu factorii de decizie din Primărie pentru efectuarea plăţilor. Este de aşteptat ca suma să fie virată, foarte probabil, după aprobarea bugetului local, posibil în perioada februarie-aprilie.