Consiliul Local Ploieşti a aprobat astăzi, într-o şedinţă extraordinară care a avut un singur punct pe ordinea de zi, o actualizare a listei de criterii impuse la viitoarea licitaţie pentru curăţenia căilor publice şi deszăpezire.
Măsura vine ca urmare a unei solicitări din partea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, instituţia care a analizat documentaţia înainte de publicarea în Sistemul Electronic din Achiziţii Publice.
Cele mai importante modificări aprobate acum vizează utilajele solicitate şi capacitatea financiară a firmelor interesate să participe la licitaţie. În varianta iniţială, operatorii erau obligaţi să aducă utilaje al căror an de producţie să fie cel puţin 2017. În noua formulă, accentul nu se mai pune pe vechime, ci pe norma de poluare, cu punctaj maxim acordat în eventualitatea în care cineva ar veni cu vehicule electrice. Legat tot de punctaj, a crescut ponderea pe care lista cu tarifele propuse o va avea în stabilirea ierarhiei finale la licitaţie. Totodată, Consiliul Local a eliminat, la solicitarea ANAP, criteriul de eligibilitate care obliga ofertanţii să facă dovada că au la dispoziţie o sumă care să le asigure finanţarea activităţii pentru cinci luni. Această condiţie fusese impusă în speranţa de a preveni repetarea blocajelor financiare pe care le-a avut actualul operator, însă reprezentanţii ANAP au considerat că era un criteriu restrictiv, mai ales că municipalitatea îşi asuma să plătească facturile în termen de 30 de zile.