Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: Administraţie
  • Un expert în drept administrativ atrage atenția asupra faptului că, în unele consilii locale, libertatea de a-și aproba regulamentul de organizare și funcționare a fost transformată într-un mijloc de a limita accesul cetățenilor la dezbateri și de a bloca inițiativele opoziției.
  • Mihai Apostolache, conferențiar universitar doctor în cadrul UPG Ploiești, se oprește mai ales asupra cazurilor în care sunt convocate ședințe de îndată, pentru situații extraordinare sau mai degrabă nu prea, precum și asupra regulamentelor care limitează posibilitatea cetățenilor de a participa la ședințe.

Mihai Apostolache arată că autoritatea deliberativă locală are printre atribuții, potrivit Codului Administrativ, pe cea de aprobare a propriului regulamentul de organizare și funcționare. Însă "generozitatea legiuitorului nu trebuie să fie privită ca o invitație către abuz", declară acesta, referindu-se la limitările pe care unele consilii locale le impun tocmai la adăpostul acestui regulament pe care, în spiritul autonomiei locale, au libertatea să și-l aprobe.

Din păcate, în anumite consilii locale, Regulamentul de organizare și funcționare a devenit un instrument de limitare a accesului cetățenilor la dezbateri, de reducere a transparenței activității autorității deliberative și de blocare a inițiativelor opoziției, dar și de instituire a unor noi situații care permit executivului să convoace de îndată consiliul local în ședință”, consideră acesta.

“Potrivit art. 134 alin.4 din Codul Administrativ,  convocarea consiliului local se face de îndată. Cazurile sunt forța majoră și/sau de maximă urgență, dar și alte situații stabilite de regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local.

Citiți și: Mihai Apostolache, conferențiar universitar doctor: „O astfel de practică conduce la decredibilizarea administrației publice locale”

Prin trimiterea la regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local, legiuitorul recunoaște dreptul consiliului local să includă în regulament și alte situații în care se realizează convocarea de îndată a consiliului local, altele decât cele reglementate expres în articolul amintit.

După cum se poate observa, situațiile reglementate expres sunt situații extraordinare, iar autoritatea deliberativă, dacă dorește să stabilească și alte situații de convocare de îndată, trebuie să țină seama de natura aparte a acestora, nicidecum să reglementeze orice situație imaginată de deliberativul local.

Această favoare pe care legiuitorul o face autorității deliberative locale se transformă, de multe ori, în practica administrativă, în exces din partea consiliului local, în sensul că se ajunge în situația includerii în regulament a unor ipoteze care nu pot fi calificate ca extraordinare” explică Mihai Apostolache cu privire la unul dintre aspectele sesizate.

Tot prin regulamentul de organizare și funcționare a consiliului local se stabilesc și reguli de conduită a consilierilor și cetățenilor în ședințele consiliului local. “Multe dintre acestea sunt concepute, din păcate, să reducă accesul publicului sau chiar al consilierilor locali la actul decizional.  Concret, instituirea condiției ca cetățenii să se înscrie la cuvânt la începutul ședinței sau să aibă dreptul să intervină doar la finalul ședinței, după ce ordinea de zi a fost epuizată, reprezintă limitări ale drepturilor cetățenilor.  În ipoteza în care o persoană nu s-a înscris pe lista de vorbitori la început, dar dorește să intervină pentru că s-au adus în discuție probleme din cartierul din care provine,  nu poate lua cuvântul. La fel și în situația în care un proiect de hotărâre îl vizează sau are impact asupra unei entități pe care o reprezintă, acel cetățean nu poate lua cuvântul în momentul în care se dezbate proiectul, ci la finalul ședinței, când deja proiectul este aprobat sau respins.  Alte reguli interzic consilierilor filmarea sau înregistrarea ședinței consiliului local, în condițiile în care nu se realizează o transmitere prin mijloace electronice a ședinței respective de către autoritatea publică. Sau pentru a se păstra aparența de democrație, se recunoaște dreptul consilierilor locali de a propune ca ședința să fie filmată sau înregistrată, dar propunerea se supune la vot. Rezultatul? De fiecare dată este respinsă. Și astfel dreptul recunoscut consilierului devine unul iluzoriu cât timp propunerile vor fi respinse de majoritate.

Or, obligația de transparență trebuie să fie respectată de toate autoritățile administrației publice locale”, punctează Mihai Apostolache.

Acesta subliniază că “aspectele amintite din practica administrativă au menirea de a determina legiuitorul să reflecteze la marja de libertate pe care trebuie să o acorde autorităților locale, astfel încât să permită acestora să își îndeplinească rolul lor constituțional și legal, dar să reducă în mod considerabil posibilitățile actorilor locali de a încălca drepturile cetățenilor”.

Back To Top