- O parte din istoria modernă a municipiului riscă să ajungă la fier vechi, atrage atenția TransPloiești.
- Grupul de pasionați de transport public a lansat o petiție on-line pentru salvarea mai multor vehicule de transport public scoase din uz, de-a lungul vremii, intenționând să le transforme în piese de muzeu.
- Alte câteva zeci au fost casate, spun aceștia, în ciuda faptul că, inițial, existaseră decizii pentru conservarea lor.
„TransPloiești a identificat 8 vehicule ce pot intra în muzeul vehiculelor de transport public din Ploiești. După ani de serviciu pentru comunitate, aceste vehicule riscă să fie casate definitiv, nefiind un plan în sine pentru viitorul acestora. În loc să fie restaurate și valorificate pentru educație și turism, ele ar putea deveni doar o amintire.
În anul 2019 am reușit oprirea procesului de casare a 4 tramvaie istorice, iar începând cu acest an ne dorim dublarea numărului de vehicule pentru muzeu, cât și identificarea unui spațiu pentru construirea muzeului de transport public din Ploiești”, anunță inițiatorii acestui demers.
Într-un apel public, aceștia solicită autorităților competente din cadrul Primăriei Municipiului Ploiești și din cadrul SC Transport Călători Express SA (TCE) Ploiești:
- „să oprească imediat procesul de casare al troleibuzului Neoplan N6121 cu numărul de parc #5911 (fost număr de înmatriculare Ploiești PH 916) aflat în continuare în depoul de troleibuze ”Pod Înalt” al SC Transport Călători Express SA Ploiești și să îl conserve/restaureze cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;
- să oprească imediat procesul de casare al troleibuzului ROCAR 312E cu numărul de parc #5205 (număr de înmatriculare Ploiesti 1-005) aflat în continuare în depoul de troleibuze ”Pod Înalt” al SC Transport Călători Express SA Ploiești și să îl conserve/restaureze cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;
- să continue conservarea tramvaielor istori e Lohner #5000 împreună cu remorca sa, a V3A-93M-FAUR #051, a Timiș #5008, precum și a plugului #5060 în interiorul halelor depoului de tramvaie al SC Transport Călători Express SA Ploiești cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;
- să precizeze care sunt piesele necesare recondiționării tramvaiului V3A-93M-FAUR #051, astfel încât să putem realiza o strângere de fonduri în acest sens;
- să continue conservarea autobuzelor Ikarus 280 #2160 și #2185 în interiorul halelor autobazei SC Transport Călători Express SA Ploiești cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat;
- identificarea unui spațiu dedicat vehiculelor menționate mai sus în cadrul SC Transport Călători Express SA Ploiești în vederea expoziției acestora”, detaliază comunicatul TransPloiești”.
TransPloiești arată că, din 2000 încoace, zeci de autobuze, trolebuze și tramvaie TCE Ploiești, folosite de-a lungul vremii, în municipiu și scoase din uz, au fost casate, în ciuda faptului că au existat, în primă fază, decizii pentru conservarea acestora.
Inițiatorii demersului arată că „aceste vehicule nu sunt doar fier vechi. Ele sunt parte din povestea evoluției orașului Ploiești și reprezintă o moștenire importantă pentru comunitatea noastră”. Totodată, aceștia dau ca exemplu alte orașe unde „vehiculele de transport restaurate sunt atracții turistice, surse de educație și mândrie locală”.
„Ploieștiul are șansa să facă același lucru! Gândiți-vă câte generații au folosit aceste vehicule. Ele au fost martore la transformările orașului și ale locuitorilor săi. Păstrarea lor este o dovadă de respect pentru trecutul nostru. Timpul nu mai are răbdare! De-a lungul timpului am observat prea târziu cum vehicule ce trebuiau să fie păstrate au fost vândute la fier vechi. Pentru a nu ne trezi prea târziu pentru ultimele vehicule rămase, facem o petiție adresată Primăriei Municipiului Ploiești și SC Transport Călători Express SA Ploiești”, mai spun cei de la TransPloiești.
Petiția lor poate fi semnată AICI.
- Facebook.com/actualitateaprahoveana.ro
- instagram.com
- twitter.com
- Google Business
- Youtube Actualitatea
- Spotify PODCAST
- TikTok Actualitatea Prahoveană