Ministrul de Finanțe, Alexandru Nazare, a anunțat, miercuri, finalizarea celui mai nou proiect de digitalizare în cadrul Ministerului.
Platforma de management și monitorizare a ajutoarelor de stat pentru operatorii economici este proiectul recent finalizat, aceasta fiind funcțională de miercuri.
“Începând de astăzi, toți operatorii economici vor putea transmite on-line documentele aferente cererilor de acord pentru finanțare și de plată a ajutorului de stat. Totodată, platforma ajută la informatizarea procesului de analiză a documentației transmise și permite o monitorizare eficientă, în timp real, a gradului de implementare prin prisma menținerii locurilor de muncă create și realizării investițiilor asumate prin proiectele finanțate”, a declarat Alexandru Nazare.
Platforma poate fi accesată AICI sau AICI.
“Prin colectarea tuturor informațiilor referitoare la cererile de acord pentru finanțare și de plată, depuse în baza schemei de ajutor de stat, se creează o bază de date completă a proiectelor în curs de aprobare, implementare și monitorizare.
Platforma vine în completarea celor două instrumente prin care Ministerul Finanțelor asigură comunicarea permanentă cu mediul de afaceri, respectiv Formular asistență ajutor de stat și Solicitare întâlnire tehnică, prin care operatorii economici pot solicita clarificări cu privire la prevederile legale ale actelor normative de instituire a schemelor de ajutor de stat, la mecanismul de acordare și de plată a ajutorului de stat sau recomandări cu privire la implementarea corectă a proiectului de investiții aprobat”, au explicat reprezentanții Ministerului de Finanțe.