Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

e-factura frauda prejudiciu
Categorie: Economic
  • Inspectorii antifraudă au descoperit că o firmă de comerț ar fi plătit la stat cu trei milioane de lei mai puțin decât trebuia.
  • Este unul dintre primele cazuri de acest fel identificate de ANAF de la intrarea în vigoare a obligativității de a factura toată activitatea comercială a unei firme prin e-Factura.

În cazul firmei respective, descoperit la mai puțin de un trimestru de la intrarea în vigoare a obligativității de a factura toată activitatea comercială prin e-Factura, rămâne de stabilit dacă a fost vorba despre aplicarea incorectă a legii sau tentativă de evaziune fiscală.

„Cu ocazia controlului derulat la un operator economic de pe raza județului Iași ce desfășoară activități de comerț cu ridicata al mărfurilor de uz gospodăresc și unelte provenite din importuri, inspectorii antifraudă au constatat că operatorul economic a declarat în sistemul RO e-Factura livrări de bunuri și prestări de servicii fără ca acestea să fie evidențiate în deconturile de TVA aferente perioadei la care au fost raportate.

Totodată inspectorii au constatat că operatorul economic nu a îndeplinit condițiile privind menținerea sistemului de impozitare pe venitul microîntreprinderilor, astfel că a fost reîncadrat ca plătitor de impozit pe profit.

Citiți și: Firmă din Prahova, specializată în colectarea deşeurilor nepericuloase, acuzată că a prejudiciat bugetul cu peste 10 milioane de euro

Inspectorii ANAF au stabilit astfel sume suplimentare în sarcina operatorului economic verificat în valoare de peste 3 milioane lei”, au transmis reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Specialiștii consultați de economica.net au punctat, în urma acestui caz, principalele greșeli și dificultăți care pot apărea în utilizarea e-Factura, dar și cum ar putea fi îmbunătățit sistemul:

  • Una dintre greșelile contribuabililor se referă la raportarea informațiilor minime obligatorii versus alte informații necesare pentru postarea facturilor
  • Este necesară aplicarea corectă/unitară a regulilor e-Factura (de ex: raportare în fișierul e-Factura a discount-urilor, a costurilor/taxelor suplimentare în facturi – SGR, contribuției la fondul de mediu etc.), pentru că raportarea neunitară a acestor operațiuni particulare creează discuții/dispute între furnizori și cumpărători în procesul de emitere și înregistrare a e-Facturilor. De asemenea, pot apărea dificultăți de integrare automată a e-facturilor primite în sistemele ERP ale societăților, pentru procesare.
  • O altă problemă este reconcilierea informațiilor din e-Factura cu decontul tradițional de TVA și cu decontul precompletat e-TVA, temă pe care au existat mai multe informări din partea ANAF.
  • Pot apărea întârzieri/dificultăți în funcționarea platformei e-factura /erori tehnice în transmiterea e-facturilor o dată cu intrarea în vigoare a raportării facturilor B2C (1 ian 2025, cu perioada de grație până la 30 iunie).

 

 

Back To Top