- Scris de Paul Dumitrescu
Leul a atins un nou minim al ultimelor şase luni, în raport cu euro. Principalul motiv al deprecierii monedei naţionale este întărirea dolarului, susţin dealerii.
De la 1 ianuarie 2014 vor intra în vigoare o serie de schimbări ale legislaţiei fiscale de care e bine să ţinem seama. Majoritatea dintre acestea sunt de natura înăspririi poverii fiscale atât pentru oamenii de afaceri cât şi pentru persoanele fizice. HotNews a facut un sumar al celor mai importante schimbări de natură fiscală care vor deveni operaţionale începând din prima zi a anului viitor. De la trecerea la sistemul opţional a TVA la încasare, la noile impozite privind construcţiile speciale şi până la modificarea formularelor 208 şi 209 utilizate pentru declararea impozitului la vânzările de imobile din patrimoniul personal de către persoanele fizice, am încercat să nu omitem nimic din ce este important.
Integral, pe hotnews.ro
De la 1 ianuarie vom plăti mai mult pentru un litru de combustibil. Mai mult chiar decât o fac bogaţii Europei.
Asta deşi în România se extrage încă o cantitate importantă de ţiţei, care este prelucrată tot în ţară.
Luxemburghezii de exemplu, dau 1,27 de euro pe un litru de benzină, iar românii vor plăti, de la anul, 1,29 de euro. Şi în Polonia sau Estonia, iarăşi ţări cu "tradiţie" în industria petrolieră, preţurile sunt mai mici. În plus, salariul minim în România este mai mic decât în Spania de 5 ori, de 8 ori mai mic decât în Franţa şi de 10 ori mai mic decât în Luxemburg.
Asocierea Vinci-Strabag-Aktor a câştigat licitaţia pentru realizarea în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic - Braşov, informează Agerpres. Tronsonul de autostradă lung de 58 de kilometri ar urma să coste în jur de 1,2 miliarde de euro pentru construcţie şi va fi practic prima autostradă românească făcută în concesiune şi pe care constructorul va pune taxă. Concesiunea va fi pe o perioadă de 30 de ani, timp în care statul va acorda plăţi de disponibilitate constructorului pentru a compensa veniturile provenite din taxă. Unele estimări pun costul real al autostrăzii undeva în jur de 4 miliarde de euro pe 30 de ani.
Aceasta este a treia încercare de a concesiona lucrarea, după două tentative eşuate în trecut: în 2004 (cu firma Vinci) şi în 2009 (cu asocierea Vinci-Aktor). Foto: Hotnews
Dedeman, lider naţional în retailul materialelor de construcţii şi al amenajărilor interioare, cu capital 100% românesc, deschide vineri 13 decembrie, magazinul din Ploieşti, cel de-al 36-lea al reţelei naţionale, se anunţă prin intermediul unui comunicat de presă.
Specialiştii în industrie sunt pe cale de dispariţie: cele mai multe oferte de muncă din ultimele luni au venit din domeniul producţiei industriale, însă în mod paradoxal, acest domeniu de activitate se confruntă cu cea mai acută lipsă de forţă de muncă specializată, au precizat, pentru Capital, specialiştii Manpower România.
Primele efecte economice ale deciziei preşedintelui de a refuza aprobarea memorandumului cu FMI, din cauza accizei suplimentare la carburanţi au şi început să apară. Euro a crescut la 4,46 lei, dar analizştii vorbesc şi despre o creştere a costurilor de împrumut pentru stat.
Preşedinţia, Parlamentul, Curtea Constituţională, SRI şi ministerele Dezvoltării şi Administraţiei, Apărării, Muncii, Agriculturii, Educaţiei, Transporturilor vor primi mai mulţi bani în 2014 faţă de acest an în timp ce bugetele ICCJ, Justiţiei, Internelor, Sănătăţii, Culturii, ANI, CSM vor fi tăiate, titrează capital.ro.