Categorie: Timp liber

alzheimer-225x150O memorie bună depinde de sănătatea şi de vitalitatea creierului. Exista multe lucruri pe care le poţi face pentru îmbunătăţirea memoriei.
Oamenii de ştiinţă spun despre creier că are o capacitate uimitoare de a se adapta şi de a se schimba, chiar şi la o vârstă înaintată. Această capacitate a creierului este valabila mai ales când vine vorba de învăţare şi de memorare.

Abilităţile cognitive vin şi odată cu activităţile distractive. Nu este nevoie să te întâlneşti cu prietenii pentru a face probleme de matematică. Oamenii sunt sociabili. Interacţiunea cu cei din jur stimulează creierul, astfel că relaţiile cu ceilalţi aduc beneficii nu doar sănătăţii emoţionale, care este la fel de importantă.
Sunt foarte multe modalităţi prin care să-ţi stimulezi creierul şi memoria în activităţile sociale: te poţi înscrie în diverse cluburi (dans, excursii montane) sau poţi opta pentru voluntariat la centre pentru copii sau pentru bătrâni. Şi socializarea cu un animal de companie îţi poate fi de folos.

Stresul este unul dintre cei mai mari duşmani ai creierului. Cu timpul stresul cronic poate distruge celulele creierului şi poate afecta acea regiune care implică formarea de noi amintiri şi recuperarea celor vechi. Unele simptome ale depresiei şi ale anxietăţii includ dificultăţi de concentrare, de luare a deciziilor şi de amintire a anumitor lucruri.
Cea mai bună modalitate prin care poţi invinge stresul este meditaţia - în acest fel poţi învinge mai multe probleme care dăunează sănătăţii tale fizice şi mentale: depresia, anxietatea, diabetul zaharat şi hipertensiunea arterială. Meditaţia va îmbunătăţi puterea de concentrare, creativitatea şi abilităţile de învăţare şi de raţionament. Meditaţia regulată duce la mai multă activitate în acea zonă a creierului asociată cu sentimentele de bucurie şi cu calmul.
Râsul, despre care se spune că este cel mai bun medicament pentru orgasnism, este eficient şi pentru creier. Spre deosebire de alte reacţii emoţionale, care sunt limitate doar la anumite părţi ale organului minţii, râsul stimulează întregul creier. Ascultand glume (bune) îţi activezi acele zone vitale pentru învăţare şi pentru creativitate. Ascultă poante, fă haz de necaz, povesteşte prin ce întâmplări amuzante ai trecut şi caută mereu partea plăcuta a lucrurilor.
Aşa cum activitatea fizică menţine corpul în formă şi activitatea mentală antrenează creierul. Există diverse jocuri care te ajută în acest sens - puzzle-urile, integramele, sudoko, şahul. Poţi experimenta şi lucruri noi: să citeşti în ziar sau pe un site o rubrică pe care o eviţi de obicei sau te poţi întoarce acasă de la serviciu pe o altă rută.
Fă ceva ce te poate scoate din rutină: înscrie-te la un club sportiv sau la un curs de muzică (un instrument muzical), studiază o nouă limbă străină sau învață să tricotezi. Încearcă să te și distrezi, deoarece emoțiile pozitive sunt semnificative în procesul de învățare.

Îmbunătățirea memoriei are multe elemente comune cu stilul de viață sănătos, deoarece se poate obține cu o dietă alimentară corectă, odihnă și exercițiu. În plus, te vor ajuta și cheful de viață, alături de dorința de a te distra și de a învăța lucruri noi.

Back To Top