Categorie: Actual

dulciuriGlucidele rapide se află mai ales în alimentele dulci, făinoase şi cartofi. Aceste substanţe reprezintă un adversar de temut al sănătăţii. Iată DE CE şi CUM SĂ ÎL NEUTRALIZEZI.

Glucidele rapide sunt nocive pentru că stimulează puternic secreţia de insulină şi, în timp, pot cauza declanşarea diabetului. Pe de altă parte, glucidele rapide devin ţesut adipos şi colesterol, care vor contribui major la degradarea sistemului cardiovascular şi la apariţia bolilor de inimă ori creşterea riscului de accident vascular.

Nutriţioniştii ne recomandă „educarea" corpului în sensul consumării unei cantităţi reduse de dulciuri şi carbohidraţi, dar şi mici „trecuri" pentru a diminua efectele negative ale acestor alimente:

- Consumă un aliment bogat în fibre şi sărac în carbohidraţi: varză, conopidă, broccoli, dovlecei (pot fi consumaţi şi cruzi!), mere acrişoare sau portocale.
- Bea apă multă. Dacă tolerezi oţetul, adaugă o linguriţă de oţet în cana plină de apă.
- Încearcă să faci mişcare la scurt timp după ce ai cedat ispitelor gustului.
- Bea ceaiuri, mai ales de păpădie, urzică sau verde. Acestea reglează cel mai bine glicemia.
- Consumă alimente bogate în antioxidanţi, în grăsimi „bune" (acizi grasi nesaturati) sau acid malic: fructe de pădure, struguri, kiwi, ceapă roşie, nuci, migdale crude, seminţe crude de floarea-soarelui.
- Încearcă să reduci, treptat, cantitatea de dulciuri, făinoase şi cartofi.
- Nu te amăgi, rezultatele nu se obiservă pe loc, ci în timp!

Sursa: www.top-shop.ro

Back To Top