Categorie: Actual

prima masinaPiaţa auto din România a început să dea semnale bune în prima jumătate a acestui an. Guvernanţii se gândesc tot mai mult să ajute piaţa de maşini noi, motiv pentru care intenţionează să demareze prgramul "Prima Maşină".

După modelul Prima Casă, tinerii vor putea să-şi cumpere şi prima maşină. Ministerul Economiei intenţionează să pună pe roate, până în toamna, un sistem de garantare a creditelor pentru acest program. Vor fi acceptate doar maşinile noi.

Autorităţile se gândesc să ajute piaţa auto din România, în condiţiile în care la o maşină nouă se vând trei second hand. Cum Prima Casă a ţinut în viaţa piaţa imobiliară, Ministrul Economiei crede că programul auto va ajuta vânzarea de maşini.

"Generic i-am spus "Prima Maşină", se adresează tinerilor 18-30 de ani. Nu exista tânăr care să nu-şi dorească să conducă o maşină. Săptămâna viitoare vom avea prima întâlnire cu Fondul de Garantare, contragarantare şi producătorii", a explicat Constantin Nită, Ministrul Economiei, potrivit incont.ro.

Dacă planurile avansate, joi, de ministrul economiei se vor concretiza însă, mult mai mulţi tineri, care nu sunt din categoria "de bani gata", se vor putea făli cu un autoturism "în ţiplă", chiar de la vârsta de 18 ani. Principala condiţie: să aibă un loc de muncă stabil, care să le asigure achitarea ratelor, şi un girant solvabil.

Tinerii vor merge mai întâi la o bancă acceptată în program, vor depune un dosar cu actele necesare şi vor primi o ofertă de finanţare. Cu actele oferite de bancă, tinerii vor merge la un dealer şi vor comanda maşina dorită, urmând ca dosarul de la bancă şi confirmarea dealer-ului să ajungă la Fondul de Garantare. Maşina va deveni proprietatea tinerilor abia după ce instituţia mai sus amintită va garanta creditul.

Statul le-ar garanta solicitanţilor 50% din împrumuturile acordate de bănci, le-ar percepe un avans minim de 5% din preţul maşinii şi le-ar acorda o durată lungă de rambursare, în schimbul achitării ratelor cu dobândă redusă şi încheierii unei asigurări împotriva tuturor riscurilor, pe toată perioada de rambursare. Mai mult, i-ar putea scuti pe tineri de unele comisioane bancare.

În prezent, pe piaţa din România există un program similar dezvoltat de dealerii auto în parteneriat cu băncile, dar care vin cu oferte doar pentru maşini cu motoare mai mici de un litru.

"Pentru a convinge populaţia din România să cumpere maşini produse în ţară este nevoie de facilităţi, de proiecte. Cum este Programul Rablă, ar trebui un program pentru prima maşină", a afirmat ministrul Constantin Nită, adăugând că în perioada următoare va avea mai multe întâlniri cu reprezentanţii producătorilor.

Măsura ar fi o gură de oxigen pentru mărcile produse la Mioveni şi la Craiova, care în ultimii ani au vândut mai mult în străinătate decât în România.

"În cifre, Ford înseamnă, anul acesta, 180.000 de motoare, 70.000 de autoturisme, din care, din păcate, pe piaţa românească sunt 2% şi asta nu este bine", a mai afirmat ministrul.

Potrivit Ministrului Economiei, programul ar putea începe din toamnă. În primele şase luni ale anului au fost vândute puţin peste 30.000 de mașini, de trei ori mai puține decât cele second hand.

Back To Top