
In Ploiesti, in cadrul Campionatului de Voluntariat, angajatii Petrom au participat la doua actiuni ce au presupus socializarea si donarea de obiecte de uz casnic pentru persoanele fara adapost din Centrul de Urgenta Sociala si reconditionarea locuintelor unor tineri defavorizati. Alaturi de ONG-ul Asociatia Viitorul Tinerilor, angajatii Petrom au reusit sa aduca zambetul pe buzele beneficiarilor si sa creeze o legatura directa cu cei pe care i-au ajutat.
In urma unui studiu facut de Cult Market Research si comandat de compania Petrom, la finalul campaniei de voluntariat, pe un esantion de 100 de angajati voluntari, s-a constatat ca principala motivatie pentru care angajatii Petrom participa la activitati de voluntariat este dorinta de a-i ajuta pe ceilalti. Peste 90% dintre persoanele participante la campanie au declarat ca vor reveni ca voluntari in cadrul ONG-ului pe care l-au ajutat. Totodata, s-a constatat ca mai mult de o treime dintre respondenti au afirmat ca vor susţine financiar organizatia in care s-au implicat.
ONG-urile au apreciat ca numarul celor care fac voluntariat a fost mai mare in acest an fata de 2010, iar acest tip de susținere a societatii civile este preferat din ce în ce mai mult comparativ cu susținerea financiara.
"In urma studiului pe care l-am facut la finalul campaniei de voluntariat, am observat ca principalul motiv pentru care angajatii Petrom se implica in activitati de voluntariat este nevoia de a-i ajuta pe ceilalti. Asa s-a intamplat si la Ploiesti, unde am avut doua activitati de voluntariat in care colegii nostri au fost aproape de batrani si tineri aflati in dificultate, daruindu-le nu doar lucruri materiale, ci si atentie, afectiune si intelegere." – declara Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.
Pentru ca 2011 este Anul European al Voluntariatului, Petrom si-a propus prin aceasta campanie sa aduca angajatii companiei din toate colturile tarii aproape de initiativele organizatiilor non-guvernamentale active in proximitatea lor geografica si sa fidelizeze voluntarii, creand legatura directa intre voluntar si beneficiar.