Categorie: Actual

Autoritățile au făcut încă în pas către realizarea drumului expres Ploiești - Găești. Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate a fost semnat cu asocierea care a câștigat licitația.

 

Asocierea SEARCH CORPORATION SRL – MEGA MUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGINEERING CONSULTING INC.) și CNAIR au semnat un contract de 15.863.176,64 de lei, fără TVA, în baza căruia societățile aminite au termen 24 de lunipentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic în vederea construirii drumului expres Ploiești - Găești. Investiția va fi realizată din fonduri europene nerambursabile.

"Punem bazele proiectului de construcție a Centurii Găești, de care cetățenii orașului au atâta nevoie. Obiectivul va fi parte din drumul expres Ploiești-Găești, un drum necesar care urmează să facă legătura între autostrada București-Ploiești, când va fi gata, până la Brașov și autostrada A1.

De asemenea, obiectivul nostru este să semnăm cât mai repede contractul de proiectare și execuție pentru lărgirea la patru benzi a DN 71 între Bâldana și Târgoviște și contractul de reabilitare pe DN 71, pe tronsonul Târgoviște-Sinaia. Nu în ultimul rând, ne ținem de cuvânt și realizăm lărgirea la patru benzi pe tronsonul Bâldana – Titu și, totodată, sperăm să vină oferte și pentru reabilitarea DN 71, între Târgoviște și Sinaia, un drum superb, care poate să contribuie la dezvoltarea nordului județului Dâmbovița", a declarat premierul Ludovic Orban, la semnarea contractului.

Drumul expres va face legătura între autostrada București-Ploiești, când va fi gata, până la Brașov, și autostrada A1.

Cu același prilej, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat reluarea unor proiecte mai vechi în regiune, unul dintre ele fiind modernizarea și lărgirea la patru benzi a DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia.

”Proiectul pentru realizarea drumului expres Găeşti-Ploieşti va pune în valoare zona şi o va conecta la marile coridoare europene de transport, la Coridorul 4 Pan European reprezentat de autostrada A1 şi spre Moldova, Coridorul 9 Pan European spre Buzău, Focşani viitoarea autostradă A7. Totodată acest drum expres va fi un punct de inflexiune pentru această zonă, va fi o variantă suport mai scurtă pentru traficul care vine din zona de sud pe relaţia Craiova-Piteşti şi care poate ocoli Bucureştiul în drum spre Moldova, respectiv spre Dobrogea. Acest contract, în valoare de 15,8 milioane de lei, se va întinde pe 24 de luni, urmând apoi să se declanşeze procedura de licitaţie pentru execuţia lucrărilor. Pregătim şi lansăm proiecte abandonate de fostele guvernări care priveau harta infrastructurii de transport prin prisma intereselor de partid, de gaşcă, şi care nu abordau problematica dezvoltării reţelei de transport în mod integrat, pe baza unor analize fundamentate. Cu cât promovăm mai mult astfel de proiecte complementare marilor coridoare europene, cu atât creşte gradul de conectivitate între regiuni şi de mobilitatea a persoanelor şi a bunurilor. Vin cu veşti bune aici, la Găeşti, investiţii în reţeaua de drumuri naţionale care vizează drumul trans-regio A1 Titu-Bâldana-Târgovişte-Sinaia care, pe două dintre componentele sale, înregistrează evoluţii importante pentru lărgirea la 4 benzi pe DN7 Bâldana-Titu. La sfârşitul lunii mai a fost publicat în SEAP anunţul de participare pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie lucrări, iar conform calendarului Companiei de Drumuri în septembrie avem termen de depunere a ofertelor. Credem că până la sfârşitul anului, în ipoteza în care nu avem contestaţii, vom semna contractul de execuţie pentru acest tronson. De asemenea pentru proiectul de modernizare DN 71 Bâldana-Târgovişte-Sinaia, lărgire la patru benzi, drumul având depusă o ofertă pentru primul lot, termenul desemnat de semnate a contractului de proiectare şi execuţie îl estimăm pentru luna noiembrie. În încheiere, vreau să vă sigur că împreună cu managementul CNAIR vom monitoriza în permanenţă evoluţia acestor proiecte şi ne vom asigura că va exista finanţarea necesară şi capacitatea administrativă, solidă pentru materializarea lor cât mai repede cu putinţă”, a detaliat Lucian Bode.

Back To Top